  • 1. Data: 2006-05-17 09:08:22
    Temat: TANI ZUS - czy to ma sens?
    Od: "Monika" <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie. Prowadze malutka dzialalnosc gospodarcza
    i szukam sposobu na obnizenia skladek ZUS.
    Na Internecie roi sie do propozycji typu: "Tani ZUS",
    "Mniejsze skladki" itp. Czy pakowanie sie w taka
    operacje ma sens i jak to mniej wiecej wyglada
    z punktu formalnego?

    Napisalam do jednej firmy, ktora oferuje
    tego typu "patent" i otrzymalam taka oto odpowiedz:

    "Jest to umowa o pracę nakładczą Pani płaci musi się wyrejestrować
    wszystkie dotychczas płacone składki i zarejestrować tylko zdrowotne, które
    będzie Pani płaciła do ZUS a nasza firma będzie opłacała
    emerytalne,rentowe,zdrowotne dla naszej firmy Pani będzie płaciła wraz z
    obsługą 230 zł nasza firma z tej opłaty będzie opłacać wyżej wymienione
    składki pani otrzyma od naszej firmy dokument potwierdzający rejestracji i
    co
    miesiąc RMUA"

    Prosze o opinie specjalistow na tej grupie.

    Z gory dziekuje
    Monika

  • 2. Data: 2006-05-17 19:56:34
    Temat: Re: TANI ZUS - czy to ma sens?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Prosze o opinie specjalistow na tej grupie.

    Nie jestem specjalista... i nie wydaje opinie... - tylko dyskutuje :) - jak
    to na grupie.
    Rozumiem, z ebedziesz cos - NIBY dla tej firmy nakladczo robila...
    IMHO ma to krotkie nopgi. Jak ktos bedzie chcial to sprawdzic, latwo wykaze
    fikcyjnosc tej umowy. W koncu prawdziwa umowe o prace nakladcza cechuje to,
    ze ktos komus cos zleca - np. montaz dlugopisow. Jesli to prawda, a nie
    fikcja, to pracodawca-nakladca musi sie zaopatrywac gdzies w czesci skladowe
    do dlugopisow, musi tez miec odbiorcow. Jednymi slowy interes musi sie
    krecic. Jesli sie nie kreci, bo jest fikcja, to latwo to udowodnic.
    To mzoe przejksc tylko w kregu znajomych - np. ktos z Twoich znajomych
    zatrudnie chalupnikow. Kogos tam zatrudni na czarno (zeby mu kuroniowki nie
    zabrali) a w jego miejsce na papierze figurujesz Ty

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-05-17 21:29:02
    Od: "pieg" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > obsługą 230 zł nasza firma z tej opłaty będzie opłacać wyżej wymienione
    > składki pani otrzyma od naszej firmy dokument potwierdzający rejestracji

    Witam,
    zwroc uwage na to, ze dokument RMUA nie potwierdza faktu, ze skladki na
    ubezpieczenia spoleczne zostaly zaplacone. Czy oprocz RMUA beda przesylac Ci
    np kopie potwierdzen przelewow? Bo jaka bedziesz miec pewnosc, ze firma
    zaplaci za Ciebie skladki a nie "schowa" pieniadze do kieszeni? Ja
    zastanowilabym sie powaznie nad tym, poniewaz oszustow w naszym kraju nie
    brakuje.
    pozdrawiam
    pieg

  • 4. Data: 2006-05-19 10:10:59
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 17 maj o godzinie 23:29, na pl.soc.prawo.podatki, pieg napisał(a):

    > zwroc uwage na to, ze dokument RMUA nie potwierdza faktu, ze skladki na
    > ubezpieczenia spoleczne zostaly zaplacone.

    To jest forma "oświadczenia" płatnika składek że składki zostały potrącone
    z np. wynagrodzenia za pracę.

    > Czy oprocz RMUA beda przesylac Ci np kopie potwierdzen przelewow?

    Wyobrażasz to sobie jakoś?
    Firma zatrudniająca np. 20 osób .....
    Mam dalej Ci unaczniać?
    Dobra - walimy dalej ....
    Gdyby nawet płatnik CHCIAŁ pokserować dowody zapłaty składek to jaki to ma
    ciężar dowodowy? Żaden.
    Chyba że potwierdzone ksero zostałoby przez notariusza ....
    Ale idźmy dalej ...

    No mamy notarialnie potwierdzone potwierdzenie wykonania przelewu przez
    płatnika na kwotę 10 000,00 PLN- i co dalej?
    Jesteś pewien (gdzie dowód!!) że w tej kwocie są Twoje składki ????

    > Bo jaka bedziesz miec pewnosc, ze firma zaplaci za Ciebie skladki a nie
    > "schowa" pieniadze do kieszeni?

    Sprawa zapłaty składek jest obowiązkiem płatnika a nie osoby ubezpieczonej.

    > Ja zastanowilabym sie powaznie nad tym, poniewaz oszustow w naszym kraju nie
    > brakuje.

    Zgadzam się z tym.

    Powyższe moje "torpedowanie" Twoich twierdzeń, miało na celu nie
    "bronienie" takiej współpracy - bo na pewno ma to krótkie "nóżki" - ale
    ogólnie odniosłem się tylko merytorycznie do Twoich tez.

    --
    Herbi
    19-05-2006 12:10:57