  • 1. Data: 2007-03-16 20:23:13
    Temat: Taksa notarialna od jakiej ceny?
    Od: "RK" <b...@t...pl>

    Witam
    Mam możliwość kupna mieszkania zakładowego z bonifikatą. Znalazłem, że
    podatek od czynności cywilnoprawnych zapłacę od ceny rynkowej natomiast
    nie wiem od jakiej ceny zapłacę taksę notarialną. W internecie znalazłem
    dwie wersje. W wersji pierwszej podano, że taksa jest wyliczana od ceny
    nieruchomości, ale nie sprecyzowano czy od ceny rynkowej czy też od ceny
    jaką ja zapłacę. W drugiej wersji taksa jest wyliczana od ceny
    transakcyjnej (rozumiem, że cena transakcyjna to cena jaką zapłacę po
    uwzględnieniu bonifikaty). Która z tych wersji jest właściwa? Od jakiej
    ceny zostanie wyliczona taksa notarialna?

    rk

  • 2. Data: 2007-03-18 12:57:42
    Temat: Re: Taksa notarialna od jakiej ceny?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "RK" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uwzględnieniu bonifikaty). Która z tych wersji jest właściwa? Od jakiej
    > ceny zostanie wyliczona taksa notarialna?

    Taksę notarialną zapłacisz od takiej wartości jaką podasz. Jednakże
    jeśli wartość ta będzie zaniżona,
    musisz się liczyć z tym, że urząd skarbowy, powoła biegłego i zapłacisz PCC
    od wyliczonej przez niego wartości wraz z odsetkami liczonymi od dnia
    podpisania aktu notarialnego.

  • 3. Data: 2007-03-18 13:01:52
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > musisz się liczyć z tym, że urząd skarbowy, powoła biegłego i zapłacisz
    > PCC od wyliczonej przez niego wartości wraz z odsetkami liczonymi od dnia

    Przepraszam, nie doczytałem, że chodzi o mieszkanie zakładowe. W tym
    wypadku (jak też i w wypadku mieszkań spółdzielczych), raczej nikt się
    wartości rynkowej nie domaga. Dodatkowo opłaty notarialne przy uwłaszczaniu
    mieszkań spółdzielczzych o ile dobrze pamiętam są dzielone przez 2.

  • 4. Data: 2007-03-19 15:32:55
    Od: "RK" <b...@t...pl>

> [...]
    > zapłacisz PCC od wyliczonej przez niego wartości wraz z odsetkami
    > liczonymi od dnia podpisania aktu notarialnego.
    Daninę dla US płacę w wysokości 2% od ceny rynkowej. To wiem. Ale chodzi
    mi o opłatę za usługi dla notariusza. Według tej
    http://e-prawnik.pl/prawo/data.php/dHlwZT00NjA4JmlkP
    TQzNzAmdj0xMjQ4
    tabeli przy wartości przedmiotu czynności notarialnej ponad 60 tys. zł
    taksa wynosi 1010 zł + 0,5% nadwyżki ponad 60 tys. zł. Pytanie brzmi czy
    "wartość przedmiotu czynności notarialnej" to cena rynkowa czy też cena
    jaką ja zapłacę?

    rk

  • 5. Data: 2007-03-19 15:43:20
    Od: "RK" <b...@t...pl>

> [...]
    > się wartości rynkowej nie domaga. Dodatkowo opłaty notarialne przy
    > uwłaszczaniu mieszkań spółdzielczzych o ile dobrze pamiętam są
    Dziękuję za odpowiedź. Miałem jeszcze zapytać o przepis ale już
    znalazłem. Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości w sprawie
    maksymalnych stawek taksy notarialnej z dnia 28 czerwca 2004 r. (Dz.U.
    Nr 148, poz. 1564). Z tego rozporządzenia wynika, że jednak zapłacę 1/2
    stawki maksymalnej wyliczonej od ceny rynkowej.

    rk

  • 6. Data: 2007-03-20 11:09:38
    Od: " bobesh" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RK <b...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > taksa wynosi 1010 zł + 0,5% nadwyżki ponad 60 tys. zł. Pytanie brzmi czy
    > "wartość przedmiotu czynności notarialnej" to cena rynkowa czy też cena

    Cena rynkowa - zapewne będzie to cena przyjęta w operacie szacunkowym wyceny
    lokalu.

    bobesh