  • 1. Data: 2007-03-16 13:21:09
    Temat: Spis z natury
    Od: "Chomik" <k...@t...pl>

    Witam szanownych grupowiczów, jako początkujący przedsiębiorca mam pytanie
    Po raz pierwszy samodzielnie sporządzam zamknięcie roku i zastanawiam się
    czy powinienem sporządzić spis z natury jeśli : nie mam towarów ani innych
    przedmiotów , które wg. rozporządzenia powinny się w takim zestawieniu
    znaleźć.

    Czy w takim przypadku powinienem sporządzić dokument ale napisac w nim "brak
    wpisów" ? i to samo odnotować w książce przychodów ?

    Z góry dziękuję za fachową poradę
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2007-03-16 13:23:47
    Temat: Re: Spis z natury
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Chomik" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy w takim przypadku powinienem sporządzić dokument ale napisac w nim
    > "brak wpisów" ? i to samo odnotować w książce przychodów ?

    IMHO tak - ja tak robie.
    Pusty, wykreslony arkusz, a w KPiR remanent zerowy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-16 13:32:52
    Od: "Chomik" <k...@t...pl>

    > Użytkownik "Chomik" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO tak - ja tak robie.
    > Pusty, wykreslony arkusz, a w KPiR remanent zerowy.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Dzięki, ale teraz z kolei głupie pytanie ... co to jest IMHO ??

  • 4. Data: 2007-03-16 14:35:49
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Dzięki, ale teraz z kolei głupie pytanie ... co to jest IMHO ??

    Angielski odpowiednik polskiego MSZ
    Poszukaj w google :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-03-16 19:52:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Mar 2007, Chomik wrote:

> [...]
    > znaleźć.
    >
    > Czy w takim przypadku powinienem sporządzić dokument ale napisac w nim "brak

    Przepis jest jasny:
    +++
    2. Spis z natury powinien zawierać co najmniej następujšce dane:
    imię i nazwisko właœciciela zakładu (nazwę firmy), datę sporzšdzenia
    spisu, numer kolejny pozycji arkusza spisu z natury, szczegółowe
    okreœlenie towaru i innych składników wymienionych w § 27, jednostkę
    miary, iloœć stwierdzonš w czasie spisu, cenę w złotych i groszach
    za jednostkę miary, wartoœć wynikajšcš z przemnożenia iloœci towaru
    przez jego cenę jednostkowš, łšcznš wartoœć spisu z natury oraz
    klauzulę "Spis zakończono na pozycji...", podpisy osób sporzšdzajšcych
    spis oraz podpis właœciciela zakładu (wspólników [...]
    ---

    No to generuję tabelką (PUSTĄ!!! ale z nagłówkami jak wyżej) oraz
    pod spodem:
    "łączna wartość spisu zero, spis zakończono na pozycji zero".
    Autograf :>

    > i to samo odnotować w książce przychodów ?

    Zero? No a jak inaczej :)

    > Z góry dziękuję za fachową poradę

    E... poradę to ja nie chciałem... to wyżej są tylko moje wynurzenia
    luzem, ŻADNA PORADA, radź sobie sam ;>

    pzdr, Gotfryd