eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiTelefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia › Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia
    From: MiSSieK <m...@m...mm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Telefony - sprzedaż na Allegro - Urząd Skarbowy i VAT do zapłacenia
    Date: Tue, 28 Aug 2007 11:08:48 +0200

    Witam,

    pare lat temu sprzedalem 14 telefonow komorkowych o wartosci ok. 350 zł
    w portalu internetowym Allegro. Jakis czas po tym fakcie zaczely sie
    moje klopoty z Urzedem Skarbowym. Na mocy otrzymanej decyzji
    http://misssiek.klub.chip.pl/dec1.pdf naliczyli mi 1200 zł Vatu do
    zaplaty. Po uzyskanych podpowiedziach na grupach dyskusyjnych odwolalem
    sie od tej decyzji http://misssiek.klub.chip.pl/odw1.pdf i w Izbie
    Skarbowej decyzja zostala uchylona http://misssiek.klub.chip.pl/dec2.pdf

    Kilka dni temu uzyskalem kolejne decyzje
    http://misssiek.klub.chip.pl/dec3.pdf w ktorych zostaly mi "policzone"
    stare pierdoly ktorych sie pozbywalem na allegro (np. stare kasety,
    ktorych szkoda mi bylo wyrzucic, prospekty samochodowe, monety, stare
    ksiazki, kufle do piwa, czesci z mojego starego komputera, itp.). Poza
    tym Urzad Skarbowy bral pod uwage dane uzyskane od Allegro, w ktorych
    niestety nie bylo informacji na temat aukcji nie sfinalizowanych. Czyli
    naliczyli mi tez takie przedmioty ktorych nigdy nie sprzedalem.
    W miedzy czasie zlozylem wniosek o wznowienie postepowania
    http://misssiek.klub.chip.pl/wni1.pdf

    Chcialbym zlozyc odwolanie od tej decyzji, tylko niestety nie mam
    pomyslu i wiedzy na jakie ustawy sie powolywac. Czy przez to, ze kiedys
    sprzedalem kilka nowych telefonow US ma prawo naliczyc mi VAT od
    wszystkiego co sprzedalem przez Allegro (5000 zł). Czy to ze ja
    wystawilem na swoim koncie w serwisie aukcyjnym musi oznaczac to, ze to
    ja dokonalem sprzedazy tego przedmiotu? Czy sprzedaz ma miejsce w
    momencie jak ktos kliknie "kup teraz" w serwisie aukcyjnym. Wiele aukcji
    przeciez w ogole nie musi dojsc do skutku, bo kupujacy moze nie wplacic
    pieniedzy za wylicytowany przedmiot, a nawet to mi naliczono.
    Kiedy jest sprzedaz? W momencie zakonczenia licytacji, po zaplacie za
    przedmiot, po jego otrzymaniu ? Szczerze mowiac juz sie w tym pogubilem.

    Czy macie jakies pomysly ? Czy da sie cos z tym zrobic ?
    Czy po prostu jedyne wyjscie, to emigrowac z tego chorego kraju ?