  • 1. Data: 2002-08-01 12:54:08
    Temat: Termin wystawienia faktury
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Jaki jest termin w jakim mozna wystawic fakture VAT po zakupie na paragon.
    Czy jest to tylko 7 dni?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-08-02 08:54:12
    Temat: Re: Termin wystawienia faktury
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Darek napisał:
    > Jaki jest termin w jakim mozna wystawic fakture VAT po zakupie na paragon.
    > Czy jest to tylko 7 dni?
    30 dni na zyczenie klienta.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-08-02 10:07:51
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Jaki jest termin w jakim mozna wystawic fakture VAT po zakupie na paragon.
    > Czy jest to tylko 7 dni?

    Do 7 dnia po sprzedaży.

  • 4. Data: 2002-08-02 17:05:18
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Sławomir Dąbrowski wrote:

    > Do 7 dnia po sprzedaży.

    Błąd. Mylisz pojęcia.
    Par. 40 rozporzadzenia dotyczy sytuacji w których sprzedawca *ma obowiązek*
    wystawić fakturę bez względu na to czy nabywca sobie tego życzy czy nie.
    Jeżeli sprzedaje towary przez kasę fiskalną, automatycznie nie ma obowiązku
    wystawiania faktury - nie dotyczy go ze wzmiankowanego juz paragraf 40.

    Natomiast klient który otrzymał paragon ma prawo żadać faktury do 30 dnia od
    zakupu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-08-03 09:09:45
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
    > wystawiania faktury - nie dotyczy go ze wzmiankowanego juz paragraf 40.
    >
    > Natomiast klient który otrzymał paragon ma prawo żadać faktury do 30 dnia

    Na pewno ma Pani racje...
    Moze Pani podeslac numerek paragrafu ?

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-08-05 10:21:23
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > wystawiania faktury - nie dotyczy go ze wzmiankowanego juz paragraf 40.
    >
    > Natomiast klient który otrzymał paragon ma prawo żadać faktury do 30 dnia

    A jakie to ma znaczenie czy istnieje obowiżek wystawienia faktury czy też go
    nie ma? Ani w ustawie ani w rozporządzeniu nie ma jakiegokolwiek zapisu, k
    tóry kazał by traktować "nieobowiązkowe" faktury w jakiś specjalny sposób. W
    rozporządzeniach dot. kas fiskalnych też nie ma.

  • 7. Data: 2002-08-05 14:25:32
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tóry kazał by traktować "nieobowiązkowe" faktury w jakiś specjalny sposób.
    > rozporządzeniach dot. kas fiskalnych też nie ma.

    Moze da sie tu podciagnac zapisy z OP?

    Karol

  • 8. Data: 2002-08-05 14:56:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Na pewno ma Pani racje...
    > Moze Pani podeslac numerek paragrafu ?
    >
    > Boguslaw

    Nie wiem jaki numerek jest na 30 dni,
    ale w Art 87 Ordynacji jest do 3 m-cy.

    CEZ

  • 9. Data: 2002-08-07 10:19:45
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Na pewno ma Pani racje...
    > Moze Pani podeslac numerek paragrafu ?

    Trudne było pytanie, oj trudne.

  • 10. Data: 2002-08-07 15:19:22
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

> [...]
    > tóry kazał by traktować "nieobowiązkowe" faktury w jakiś specjalny sposób.
    > rozporządzeniach dot. kas fiskalnych też nie ma.

    Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług (vat) oraz o
    podatku akcyzowym (akcyza)
    (Dz.U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50, z 1993 r., Nr 28, poz. 127 , M.P. z 1993
    r., Nr 55, poz. 510 , Dz.U. z 1993 r., Nr 129, poz. 599, z 1995 r., Nr 44,
    poz. 231 , M.P. z 1997 r., Nr 44, poz. 431 , Dz.U. z 1997 r., Nr 111, poz.
    722, z 1997 r., Nr 123, poz. 776, z 1997 r., Nr 123, poz. 776, z 1997 r., Nr
    123, poz. 780, z 1997 r., Nr 137, poz. 926, z 1997 r., Nr 162, poz. 1104, z
    1994 r., Nr 132, poz. 670, z 1995 r., Nr 142, poz. 702, z 1995 r., Nr 142,
    poz. 703, z 1996 r., Nr 137, poz. 640, z 1998 r., Nr 139, poz. 905, z 1998
    r., Nr 157, poz. 1035, z 1998 r., Nr 161, poz. 1076, z 1998 r., Nr 162, poz.
    1118, z 1997 r., Nr 141, poz. 943, z 1999 r., Nr 50, poz. 499, z 1999 r., Nr
    57, poz. 596, z 1999 r., Nr 95, poz. 1100, z 2000 r., Nr 68, poz. 805, z
    2000 r., Nr 86, poz. 960, z 2000 r., Nr 105, poz. 1107, z 2001 r., Nr 39,
    poz. 459, z 2001 r., Nr 56, poz. 580, Nr. 80 poz. 858, Nr. 90 poz. 995, Nr
    106, poz. 1150)

    Art. 6.4. J e ż e l i sprzedaż towaru lub wykonanie usługi powinny być
    potwierdzone fakturą, obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia
    faktury, nie później jednak niż w 7 dniu od dnia wydania towaru lub
    wykonania usługi.

    Wobec powyzszego (słowo jeżeli) mozna postawic pytanie kiedy sprzedaz nie
    powinna być lub nie musi być potwierdzona fakturą ?. Wydaje się oczywiste,
    że chodzi tu o sprzedaż rejestrowaną na kasie fiskalnej na rzecz m.in.: osób
    fiz. nieprowadzących dział. gosp., która to sprzedaż potw. jest paragonem
    fiskalnym., względnie o sprzedaz na rzecz tychze osób przez podmiot nie
    posiadajacy obowiazku rejestrowania sprzedazy na kasie fiskalnej.
    Praktycznie wydaje sie ze cala sprzedaz ktora jest rejestrowana na kasie
    fiskalnej nie musi byc potw. fakturą dopóki nie zażąda tejże odbiorca
    towaru/usługi.

    Pozdrówka,
    Irek Makowski [fencer by (s)word]