  • 21. Data: 2002-08-08 12:04:24
    Temat: Re: Termin wystawienia faktury
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A ja postawie problem z innej strony?
    > Sprzedawca spelnil obowiazek podatkowy w VAT zgodnie z przepisami.
    > Po jakims czasie (np. te nieszczesne 3 miesiace) przychodzi klient z
    > paragonem fiskalnym i prosi o wystawienie dokumentu zgodnie z art. 87 OP.
    > Sprzedawca wystawia fakture i zabiera sobie paragon fiskalny.
    > Co za to grozi sprzedawcy, poza tym, ze mu "korona z głowy spadnie" :-)

    Grożą mu sankcje za naruszenie przepisów odnośnie wystawiania faktur VAT.

  • 22. Data: 2002-08-08 12:22:23
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    OP.

    > Grożą mu sankcje za naruszenie przepisów odnośnie wystawiania faktur VAT.

    Zgadujesz czy jestes pewien?

    NOM przypadkiem nie naruszyl tych przepisow?

    Karol

  • 23. Data: 2002-08-08 12:22:48
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    > Dlaczego?
    > Jezeli dla swojego widzimisie jako klienta (czyli nie podpadam pod art. 90
    > OP) chce z jakiegos powodu fakture, to IMHO moge skorzystac z uprawnienia
    na
    > podsatwie art. 87 OP.
    >
    > Karol

    Zgoda, ale w przypadkach, kiedy inne właściwe/szczegółowe (nie pamietam jak
    to sie dokladnie nazywa w jezyku prawniczym) przepisy nie ograniczaja
    uprawnien przepisów ogólniejszych. Taka jest zasada w prawie.

  • 24. Data: 2002-08-08 12:30:02
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    ..

> [...]
    > OP) chce z jakiegos powodu fakture, to IMHO moge skorzystac z uprawnienia

    Właściwie nie ma podstawy żeby uznać że pod pojęciem "rachunki" w OP nie
    rozumie się także "faktur". Świadczyć za tym może art. 29 ust 3
    rozporządzenia wykonawczego do OP, który stwierdza że dla faktur VAT nie ma
    zastosowania art 29 ust 1 co może sugerować tylko tyle że zawartość
    inoformacyjna rachunku o nazwie "faktura VAT" jest inna niż zwykłego
    rachunku i w tym zakresie (czyli zawartości informacyjnej) trzeba stosować
    przepisy watowskie. Ale czy można wysnuć wniosek, że w miejsce art. 29 ust 1
    rozp OP oprócz art 35 rozp. VAT można także zastosować dalsze art. w tym art
    38 roz VAT?
    Nawet jeżeli nie to nadal nie wiemy skąd stwierdzenie o 30 dniowym terminie
    na zgłoszenie żądania wystawienia faktury a nie 3 miesięcznym jak to jest
    podane w OP.

  • 25. Data: 2002-08-08 12:30:49
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Mich" <p...@w...pl> wrote in message

    > Problem nie jest banalny...
    > Klient kupuje w OBI "costam" za 1 000 PLN
    > po 10 dniach przychodzi i prosi o fakture, ma kwit z kazsy i stoi
    > przed napisem "FV wystawiamy do 7 dni od daty sprzeazy".

    Akurat w Bytomiu w OBI mozna dostac fakture na dowolny okres czasu wstecz.
    Natomiast w przylegającym do niego HIT juz nie.

    > Ma coprawda 3 miesiace czasu na domaganie sie RACHUNKU,
    > ale podatnik VAT wystawia faktury i tylko faktura klienta interesuje,
    > bo tylko ona "przynosi mu ulge".
    >
    > Przytoczone przez Panstwa przepisy wyraznie wskazuja,
    > kiedy powstaje obowiazek podatkowy, lecz naprawde nie wiadomo,
    > po ilu dniach klient musi ODEJSC Z KWITKIEM (z kasy fiskalnej),
    > gdy mu przyjdzie do glowy, ze jednak chce fakture.

    Jak chyba wszystkim wiadomo faktury VAT wystawione do zwróconych przez
    nabywców orygnałów paragonów nie podlegają księgowaniu jak rowniez nie
    stanowią podstawy rozliczen VAT należnego, wobec tego uwazam, ze we
    wszystkich przypadkach (vide moj pierwszy post w tym wątku) kiedy sprzedaz
    zostala potw paragonem fiskalnym mozna wystawiac faktury do tych paragonow
    praktycznie po upływie dowolnego okresu czasu i zalezy to tylko od dobrej
    woli sprzedającego. Chciałbym ponadto dodac ze jesli chodzi o VAT naliczony
    to nabywca/podatnik ma prawo ale nie obowiązek do jego odliczenia, a co za
    tym idzie ma bardzo często prawo ale nie zawsze obowiązek żadania faktury
    VAT.

    Pozdrówka,
    Irek <Makowski [fencer by (s)word]

  • 26. Data: 2002-08-08 12:33:54
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    VAT.

    > Zgadujesz czy jestes pewien?
    >
    > NOM przypadkiem nie naruszyl tych przepisow?

    Stosuję logikę, ale nie pytaj mnie jakie to sankcje ;)

    W gruncie rzeczy rozliczenie VAT i deklaracja jest OK (nie mówie w tej
    chwili o NOM) bo VAT należny bierz(ż?)emy z raportu fiskalnego.

  • 27. Data: 2002-08-08 12:46:12
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > W gruncie rzeczy rozliczenie VAT i deklaracja jest OK (nie mówie w tej
    > chwili o NOM) bo VAT należny bierz(ż?)emy z raportu fiskalnego.

    To juz mnie pocieszyles. Ale w wolnej chwili zahacze DP o te kwestie.
    To jest chyba tak samo jak z brakiem podpisu oodbiorcy na fakturze VAT :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 28. Data: 2002-08-08 14:57:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Właściwie nie ma podstawy żeby uznać że pod pojęciem "rachunki" w OP
    nie
    > rozumie się także "faktur".

    Właśnie miałem to napisać :-)

> [...]
    terminie
    > na zgłoszenie żądania wystawienia faktury a nie 3 miesięcznym jak to

    Ale jesteś uparty :-)))

    CEZ

  • 29. Data: 2002-08-09 07:24:49
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > terminie
    > jest
    >

    > Ale jesteś uparty :-)))

    Cóż z tego skoro "winowajca" jest bardziej