    From: Marcin Magiera <l...@a...UZYJ.LUSTRA.PL>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Teściowie <--> Zięć + Córka a darowizna mieszkania
    Date: Wed, 18 Apr 2007 18:38:04 +0200

    Witam,

    Jak to w końcu jest w tym roku z darowizną mieszkań i podatkiem od tej
    darowizny naliczanym? Teściowie chcą "przepisać" mieszkanie na nas (czyli
    na córkę i jej męża - czyli na mnie), ale coś nam się obiło o uszy, że w
    takim wypadku trzeba będzie zapłacić podatek od darowizny. Podobno gdyby
    było mieszkanie przepisane tylko na córkę, to tego podatku by nie było.
    Gdzieś czytałem (pit.pl, albo bankier.pl), że Urzędy Skarbowe "nie lubią"
    darowizn dla zięciów od teściowych. Prawda to? Bo na drugie ucho słyszałem,
    że darowizny mieszkań w pierwszej grupie podatkowej są nieopodatkowane od
    tego roku.

    Wiem, że dużo tych "być może", "gdzieś" i "wydaje mi się", więc czy mógłby
    mi ktoś pomóc i odpowiedzieć na pytanie, czy taki podatek rzeczywiście się
    płaci? Jeśli tak, to w jakiej wysokości ?

    Przy okazji, jeśli ktoś wie, ile taka operacja u notariusza kosztuje ?

    Dzięki za wszystkie informacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Magiera