  • 1. Data: 2007-04-02 21:02:23
    Temat: To wszystko jednak jest skomplikowane
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dzisiaj jakiś wysyp postów "zaczynam DG i nic nie wiem". Tak odpisuję sobie
    i odpisuję i doszedłem do wniosku, że to wszystko u nas jest cholernie
    skomplikowane. Kiedy już trochę się w tym siedzi, to się wie o tych
    wszystkich niuansach. Nawet się ich nie zauważa. Ale jak tak się komuś
    wykłada od podstaw, to dopiero człowiek widzi te mroczne pieczary tych
    wszystkich dupereli podatkowych. Że ponumerować faktury wg KPiR, że trzeba
    pilnować numerów rejestracyjnych na fakturach za paliwo, że KPiR musi mieć
    stronę tytułową wg wzoru i być zbroszurowana, że na fakturach za towary i
    materiały trzeba się podpisać i napisać kiedy się je otrzymało, że
    zestawienie wydatków na samochód (jakby same faktury z numerem
    rejestracyjnym nie wystarczały!)... Ech...
    Jak ktoś zaczyna, to o ile się o tym wszystkim dowie, to ani chybi - musi
    sobie zrobić checklistę (i to taką na parę kartek :) i co miesiąc robić
    rachunek sumienia, odhaczając te wszystkie rzeczy po kolei. :) Tutaj nigdy
    dobrze nie będzie, w tym kraju, tak mi się wydaje. :(
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2007-04-02 21:05:55
    Temat: Re: To wszystko jednak jest skomplikowane
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Na szczęście to nie jest normalne tylko poj******. A dlatego "na szczęście"
    że może kiedyś będzie normalnie. Np takie pogłówne jak tutaj:
    http://www.ustawa.info/

  • 3. Data: 2007-04-02 21:16:01
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 02.04.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:

    > Na szczęście to nie jest normalne tylko poj******. A dlatego "na szczęście"
    > że może kiedyś będzie normalnie. Np takie pogłówne jak tutaj:
    > http://www.ustawa.info/

    Ciekawe. Wezmę parę kartek formularza podpisów i rozprowadzę wśród znajomych.
    Pójdzie raz dwa. :)
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2007-04-02 21:21:22
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-04-2007 o 23:16:01 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Ciekawe. Wezmę parę kartek formularza podpisów i rozprowadzę wśród
    > znajomych.
    > Pójdzie raz dwa. :)

    Tyle że to z 2004 roku jest bodajże...

  • 5. Data: 2007-04-02 21:59:05
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Tyle że to z 2004 roku jest bodajże...

    I w sumie jak się wczytałem w założenia, to mi się jednak nie podoba.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2007-04-02 23:16:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Apr 2007, t...@o...pl wrote:

    > że może kiedyś będzie normalnie. Np takie pogłówne jak tutaj:
    > http://www.ustawa.info/

    WKwestiiFormalnej: informacje na stronie są sprzeczne.
    W szczególności sprzeczna jest informacja: "Nowy system jest zgodny
    z prawodawstwem Unii Europejskiej" z zapisem "Zamiana CIT na 1% od
    przychodu"
    Wprowadzanie JAKICHKOLWIEK nowych podatków *obrotowych* jest w Unii
    zabronione, AFAIR & AFAIK!
    A odprowadzanie podatku od kapitału własnego spowoduje... ukrywanie
    tego kapitału, albo jego wkspediowanie za granicę, czyż nie?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-04-02 23:26:06
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-04-2007 o 01:16:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przychodu"
    > Wprowadzanie JAKICHKOLWIEK nowych podatków *obrotowych* jest w Unii

    To trzeba wyjść z Unii, wprowadzić to pogłówne dla ludzi,
    1% obrotowca dla CITowców i wiooo :)
    Do tego ZUS out, NFZ out, wyciąć 90% raka z tej listy:
    http://www.kprm.gov.pl/122.htm
    i będą zgrzytać zębami a my bedziemy tańcować, nawet krowy bedą dawały
    lepsze mleko,
    bo wiadomo że nawet człowiek się stresuje jak idzie zrobić paszport a co
    dopiero krowa :)

    > A odprowadzanie podatku od kapitału własnego spowoduje... ukrywanie
    > tego kapitału, albo jego wkspediowanie za granicę, czyż nie?

    Jak rozumiem to chodzi tutaj o składnik bilansowy,