  • 1. Data: 2007-04-02 21:28:26
    Temat: Ulga odsetkowa - rozliczenie
    Od: "RZ" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest tak
    - kredyt hipoteczny - 180 tys.
    - na fakturach od devlopera 237 tys.
    - wkład własny ok. 50 tys.
    + koszta na doprowadzenie mieszkania do użytku (od devlopera w stanie
    surowym)

    Czy mogę odliczyć odsetki z całej sumy kredytu ?
    Czy muszę oddzielić miejsce garażowe (wyszczególnione w fakturze od
    devlopera) i wartość gruntu nie wiem jaka ... ?

    Jeżeli kredyt nie pokrywał wszystkich kosztów (budowa z wkładem własnym) to
    mogłem przecież finansować grunt i garaż właśnie ze środków własnych ???

    Może się jednak mylę i US mi to zakwestionuje ?

  • 2. Data: 2007-04-08 11:07:23
    Temat: Re: Ulga odsetkowa - rozliczenie
    Od: Ra <...@s...pl>

    RZ napisał(a):
> [...]
    > surowym)
    >
    > Czy mogę odliczyć odsetki z całej sumy kredytu ?
    nie
    > Czy muszę oddzielić miejsce garażowe (wyszczególnione w fakturze od
    > devlopera) i wartość gruntu nie wiem jaka ... ?
    tak, musisz się dowiedziec jaka jest wartośc gruntu
    i jeszcze balkonu jeżeli nie jest to loggia

    > Jeżeli kredyt nie pokrywał wszystkich kosztów (budowa z wkładem własnym) to
    > mogłem przecież finansować grunt i garaż właśnie ze środków własnych ???
    mogłeś też sfinansowac samo mieszkanie bez garażu i gruntu, nie ?
    masz fakturę że zapłaciłes za garaż lub grunt to ok

    > Może się jednak mylę i US mi to zakwestionuje ?
    jak sprawdzi to zakwestjonuje

  • 3. Data: 2007-04-12 20:10:04
    Od: "RZ" <r...@p...onet.pl>

    Dzwoniłem w tej sprawie do Krajowej Informacji Podatkowej
    Interpretacja sprowadzała się do tego, że:
    - jeżeli wkład własny pokrywał koszty gruntu i garażu to mogę odliczyć całą
    sumę spłaconych odsetek.

    Potwierdza to też przykład podany na
    http://www.gazetaprawna.pl/pity-2006/pit-d.html

    Jednak dalej nie jestem pewien co wpisać w poz. 32 PIT 2K
    - czy sumę faktur od devlopera czy także własne wydatki na wykończenie
    mieszkania ?

  • 4. Data: 2007-04-17 03:12:00
    Od: GoTo <T...@g...com>

    Witam,

    On 12 Kwi, 22:10, "RZ" <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Jednak dalej nie jestem pewien co wpisać w poz. 32PIT 2K
    > - czy sumę faktur od devlopera czy także własne wydatki na wykończenie
    > mieszkania ?

    Przyłączam się do pytania. Ma ktoś jakieś sprawdzone informacje?

  • 5. Data: 2007-04-17 07:34:03
    Od: GoTo <T...@g...com>

    > Przyłączam się do pytania. Ma ktoś jakieś sprawdzone informacje?

    Już się odłączam ;) sam sobie odpowiem, jakieś zaćmienie umysłowe czy
    coś z rana...
    A wystarczyło zadzwonić do KIP (wbrew alarmującym doniesieniom prasy
    wcale się nie zatyka, czekałem raptem niecałą minutę). Dowiedziałem
    się, więc dzielę się googlem ;)
    Żadnych dodatkowych wydatków na wykończenie w poz. 32 nie wpisujemy,
    ew. dodatkowe koszty (jak koszt aktu not.) związane bezpośrednio z
    transakcją kupna domu/mieszkania od developera. W sumie nie wiem jak
    to by wyglądało przy samodzielnej budowie, ale mnie interesował zakup
    od "osoby, która wybudowała ten budynek w wykonywaniu działalności
    gospodarczej"