  • 1. Data: 2004-05-24 13:23:57
    Temat: Transport wewnątrzunijny dla nabywcy spoza uni
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Usługa transportu z Polski do Niemiec lub z Niemiec do
    Polski, ale na zlecenie firmy rosyjskiej.
    Czy faktura powinna byc ze stawką 0% VAT ?
    Czy tez jednak 22% ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-05-24 14:17:45
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > Usługa transportu z Polski do Niemiec lub z Niemiec do
    > Polski, ale na zlecenie firmy rosyjskiej.
    > Czy faktura powinna byc ze stawką 0% VAT ?
    > Czy tez jednak 22% ?

    22%.

    Pozdr

  • 3. Data: 2004-05-24 16:36:50
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    > Usługa transportu z Polski do Niemiec lub z Niemiec do

    Witam usługi transportowe art,27 i 28
    stawka kraju rozpoczecia transportu chyba ze nabywca poda numer VAT-UE
    nadany w innym kraju
    pozdrawiam
    A.

  • 4. Data: 2004-05-25 07:03:16
    Temat: Re: Transport wewnštrzunijny dla nabywcy spoza uni
    Od: "jdd" <j...@W...gazeta.pl>

    Alexandra <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > pozdrawiam
    > A.
    >
    > czy to oznacza,że - w przypadku rozpoczęcia transportu (załdunku) w
    Niemczech - muszę się zarejestrować i opodatkować w Niemczech? Wolałabym w
    Polsce nawet płacąc 22%.

  • 5. Data: 2004-05-26 19:59:59
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    > Niemczech - muszę się zarejestrować i opodatkować w Niemczech? Wolałabym w
    > Polsce nawet płacąc 22%.
    > Pozdrawiam

    Witam :)
    niestety z wewnątrzwspólnotową usługą transportową jest tak ze z zasady
    opodatkowana jest w kraju rozpoczecia transportu za całośc trasy (kraj +
    zagranica) chyba że...... dostanie się numer dla rozliczeń UE od nabywcy
    (opodatkowanie jest w kraju który wydał numer)
    ale....
    gdy np..... transport Niemcy - Polska......
    odbiorca jest zarejestrowany w Polsce - bez problemu 22%
    lub
    odbiorca jest zarejestrowany w Nieczech (kraju rozpoczecia) - czyli
    samonaliczanie z jego strony....... u nas faktura bez VAt z prawem do
    odliczenia
    lub
    odbiorca nie podał numeru i nie jest ani nasz ani z kraju rozpoczecia
    transportu wtedy =>
    niestety my (TY) musisz rozliczyć usługę transportową rejestrując sie w
    kraju rozpoczecia transportu
    POZDROWIENIA

    Alexandra

  • 6. Data: 2004-05-27 12:32:37
    Od: "jdd" <j...@W...gazeta.pl>

    Alexandra <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > POZDROWIENIA
    >
    > Alexandra
    >
    > Witam i dzięki za odzew. Czy wiesz może gdzie uzyskać inforamcje w jaki
    sposób to zrobić, czy podlega opodatkowaniu, jak to cholerstwo technicznie
    rozwiązać itp po polsku ( nie władam innym językiem, niestety).
    Dla mnie to trochę absurdalne : jeden TIR, transport do Hiszpanii, w drodze
    powrotnej dostaje zlecenie od firmy rosyjskiej na transport z Belgii do
    Polski.
    Dojeżdżam do Belgii, lecę do ichniejszego UM,US,GUS (albo inne izby
    gospodarcze) z prawem jazdy, dowodem rejestracyjnym pojazdu, paszportem
    (chyba innych dokumentów normalnie się nie wozi).Podaję siedzibę w Polsce
    (tam przecież nie mam nic). Oni są bardziej tolerancyjni od naszych
    urzędników, bo rejestrują bez problemu ( u nas ten numer nie przejdzie tak
    łatwo)i biorę towar. Oczywiście zakładam,że nie ma żadnymch zwolnień itp.
    Po drodze doładowuję na drugie zlecenie (chyba tak można) np. w Niemczech - i
    znowu, kwity w zęby i urzędy. Na jednym TIRze będę podatnikiem w 3 państwach
    na jednym transporcie. Czy to tak wygląda czy coś mi się pomieszało?
    Chyba coś ze mną nie tak.
    Jestem wdzięczna za każdą pomoc.

  • 7. Data: 2004-05-27 19:35:14
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    Witam
    przyznaję że się troszeczkę pogubiłam w tym wszystkim...... ale jeśli mówimy
    nadal o wewnątrz unijnych usługach transportowych to
    niestety nie jest wesoło.... jedyne co moze Cię uratowac to:
    a) nabywca usługi jest z kraju rozpoczecia transport - zasada
    samonaliczenia
    b) nabywca jest z PL - wtedy 22 % rozliczamy u nas
    to wersje optymistyczne !!!
    no i oczywiście jest ta firma rosyjska - ufffff !!! współczuję...... (ale
    jak działaja na rynkach UE pewnie mają numer )!!!!

    Sprawę rozwiązałyby numery VAT-UE (prawdopodobnie Twoja firma już ma taki
    więc tylko poprosic klientów o ich numery do potwierdzenia).
    (usług nie wykazujemy w intrastacie - więc i tu nie będzie problemu) .
    Chyba nic innego jak zebranie numerów nie wyratuje Cię przed koniecznością
    rozliczania podatku w innych krajach....

    ehhhh człowiek miał za mało problemów i.... wymyślono nowa ustawę.....
    pozdrawiam

    Alexandra

  • 8. Data: 2004-05-28 05:54:01
    Od: "jdd" <j...@W...gazeta.pl>

    Nie mają unijnej rejestracji, kupują towar w UE i wywożą do siebie. I muszą
    przeładować w Polsce, bo granica często "stoi" - tak to się u nas nazywa.
    No i mamy wesoło. Po kilku latach normalnej działalności tak transportowiec
    zmuszony jest jeździć na czarno. Nie wydaje mi się, żeby przeskoczył problem
    rozliczeń w obcych krajach.
    Ciągle się łudzę,że może nie mam racji.
    Pozdrawiam
    gośka

  • 9. Data: 2004-05-28 06:47:26
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <c95fuj$4h2$1@atlantis.news.tpi.pl>, Alexandra wrote:

    > no i oczywi?cie jest ta firma rosyjska - ufffff !!! wspó?czuj?...... (ale
    > jak dzia?aja na rynkach UE pewnie maj? numer )!!!!

    To rosyjska firma dzialajaca na terenie Unii
    moze miec numer VAT-UE (NIP-UE) ?
    Hmmm. Czyli - wczesniej - dzialajac w Polsce miala polski NIP ?
    Moze to nawet mozliwe, szkoda ze sie tym nie interesowalem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 10. Data: 2004-05-28 14:46:31
    Od: "Alexandra" <a...@w...pl>

    > To rosyjska firma dzialajaca na terenie Unii
    > moze miec numer VAT-UE (NIP-UE) ?

    oczywiscie ze nie moze... f
    akt ze to zle ujelam - myslalam o oddziale lub przedstawicielstwie) ale moge
    sie mylic....
    dzieki za tak szybka reakcje :)
    pozdrawiam
    Alex