  • 1. Data: 2002-12-01 14:50:09
    Temat: Trzeci adres prowadzenia KPIR
    Od: "Konserwator" <k...@w...pl>

    Może ktoś z Sz. Państwa podpowie Czy są jakieś prawne przeciwwskazania by
    prowadzić KPIR i przechwywać dokumentację rachunkową, nie pod adresem
    siedziby ani pod adresem prowadzenia działalności tylko w domu pracownika
    zatrudnionego na etacie ksiegowego - prowadzacego KPIR ?

    Pracownik (zatrudniony w tym celu na umowę o pracę) nie musi chyba posiadać
    jakichś szczególnych uprawnień ?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-12-01 18:14:22
    Temat: Re: Trzeci adres prowadzenia KPIR
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 1 grudnia 2002 o godzinie (15:50:09) napisano:
    K> Może kto? z Sz. Państwa podpowie Czy s? jakie? prawne przeciwwskazania by
    K> prowadzić KPIR i przechwywać dokumentację rachunkow?, nie pod adresem
    K> siedziby ani pod adresem prowadzenia działalno?ci tylko w domu pracownika
    K> zatrudnionego na etacie ksiegowego - prowadzacego KPIR ?

    1. IMO nie ma takiego zakazu. Zas "prawne przeciwskazania" to dosc enigmatyczne
    okreslenie i nie podjal bym sie wprost zaprzeczyc.

    2. Masz w dokumencie zgloszeniowym NIP rubryke do tego typu zdarzen.
    Ujawniasz tam miejsce przechowywania dokumentacji (np. biuro
    rachunkowe lub inny podmiot) i wpisujesz jego dane.

    3. W Twoim przypadku trzeba po prostu zlozyc NIP aktualizacyjny ze
    wskazaniem miejsca przechowywania dokumentow.

    K> Pracownik (zatrudniony w tym celu na umowę o pracę) nie musi chyba posiadać
    K> jakich? szczególnych uprawnień ?

    Nie ma to zadnego znaczenia dla miejsca przechowywania dokumentow.

    P.S. Jesli mnie pamiec nie zawodzi, to niektore dokumenty MUSZA byc w
    siedzibie spolki (teczki osobowe pracownikow?). Prosze o korekte w
    razie potrzeby.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 3. Data: 2002-12-02 21:59:30
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 1 Dec 2002, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ K> prowadzić KPIR i przechwywać dokumentację rachunkową, nie pod adresem
    >+ K> siedziby ani pod adresem prowadzenia działalności tylko w domu pracownika
    >+ K> zatrudnionego na etacie ksiegowego - prowadzacego KPIR ?
    >+
    >+ 1. IMO nie ma takiego zakazu. Zas "prawne przeciwskazania" to dosc enigmatyczne
    >+ okreslenie i nie podjal bym sie wprost zaprzeczyc.

    Nie wiem jak tam jest po aktualizacjach KP - kiedyś "pracownik"
    musiał mieć "stanowisko pracy" zapewnione przez pracodawcę.
    Domniemywam sobie że w takim układzie powinien na stanowisku
    pracować (delegacje wliczając). Ale...chyba się czepiam :)

    Pozdrowienia, Gotfryd