  • 1. Data: 2002-08-31 13:05:42
    Temat: UMOWA-ZLECENIE: ZUS, US - a takze szkola.
    Od: "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl>

    Witam serdecznie !

    Mam kilka pytan, na ktore niestety niepotrafi doszukac sie w
    archiwumodpowiedzi (na czesc juz sobie odpowiedzialem).
    Otoz zostalismy ( z kolega) zatrudnieni w firmie IT na umowe-zlecenie. Placa
    brutto 1200zl + nadgodziny.
    Umowa narazie obejmuje okres 3 miesiecy.
    Wszystko OK, ale... (tzn placa mogla by byc wieksza, chociaz rozumiem ze od
    czegos trzeba zaczac w nowej firmie).

    Kierownik, ktory nas zatrudnial powiedzial nam tak:

    a) Jesli chodzimy do szkoly dziennej, i ta szkola placi za nas ZUS, to nie
    beda nam potracali ZUSu.
    I tu pytanie: jakie szkoly placa ZUS? Czy np. studia zaoczne... ? Pewnie
    nie, ale...

    b) Jesli nie mielismy dochodow w tym roku, to jest jakas kwota zwolniona od
    podatku: ILE TO?

    I wtedy podobno clala pensja moze isc dla nas :)
    Ale..
    Ja mam to szczescie, ze wszystkie moje prace byly na czarno- ale tez nie
    bylem zarejestrowany jako bezrobotny.
    (czyli nie mam zadnego dochodu- a wiec nalezy mi sie cala zwolniona kwota
    :))

    Ale kumpel pobieral zasilek dla bezrobotnych- nazbieralo sie tego ok. 3000.
    Czy to ma sie jakos do dochodu? Czy on bedzie placil ten podatek do US?

    I na koniec jeszcze pytanko: czy bilety miesieczne na srodki komunikacji
    miejskiej mozna odliczyc od podatku?
    Co mozna odliczyc ? Ogolnie chce placic podatki- ale wiadomo- JAK NAJMNIEJ
    :))

    Przepraszam za taka lakonicznosc tekstu- ale nieznajomosc prawa szkodzi, a
    to sa akurat moje pieniadze.
    Bede wdzieczny za wszytskie udzielone mi odpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Z wyrazami szacunku
    Krzys.

    ps. tak na marginesie: Nie bardzo potrafie zrozumiec rodakow, ktozy caly
    czas marudza na brak pracy.
    Ja zamarzylem sobie, ze przeprowadze sie do Wroclawia, jak tylko znajde tam
    prace.
    DOBRZE POSZUKALEM, (bo chcialem bardzo miec dobra prace) i znalazlem ! A
    wiecie ile mi to WSZYSTKO czasu zajelo ? 3 dni! ( w tym jeden dzien juz
    przepracowany!).
    No to ja pytam... Czy ludzie nie potrafia szukac czy niechca ?
    Dodam, ze w miedzy czasie odzucilem kilka innych propozycji ( w ciagu tych 3
    dni).
    I dodam jeszcze, ze zwolnilem inne miejsce pracy...
    EHH, LENIE SMIERDZACE! Protestowac potrafia, na rzad psiocza- ale sami nic a
    nic nie zrobia!!!!

  • 2. Data: 2002-08-31 18:21:43
    Temat: Re: UMOWA-ZLECENIE: ZUS, US - a takze szkola.
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl> napisał w wiadomości

    > No to ja pytam... Czy ludzie nie potrafia szukac czy niechca ?

    Miałeś farta
    Pracy nie znajdują Ci co niewiele umieją
    Widocznie Twoje umiejętności są potrzebne

  • 3. Data: 2002-08-31 20:35:31
    Od: "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl>

    Użytkownik "Janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl> napisał w wiadomości

    > Miałeś farta
    > Pracy nie znajdują Ci co niewiele umieją
    > Widocznie Twoje umiejętności są potrzebne

    Mozliwe- papram sie z Unixami/Linuxem- ale.... Ale ta robota co prawda
    dotycze IT, ale od strony hardware- a wiec nie w moim fachu. I o farcie
    ciezko mowic.
    Z drugiej strony- ja NAPRAWDE chcialem zamieszkac we Wroclawiu i tam
    pracowac. Jak sie czegos aprawde chce to sie to ma :) Czyz nie ?

    Pozdrawiam!
    Krzys.

  • 4. Data: 2002-09-02 07:17:20
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > Z drugiej strony- ja NAPRAWDE chcialem zamieszkac we Wroclawiu i tam
    > pracowac. Jak sie czegos aprawde chce to sie to ma :) Czyz nie ?

    Nie

  • 5. Data: 2002-09-02 07:19:41
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > archiwumodpowiedzi (na czesc juz sobie odpowiedzialem).
    > Otoz zostalismy ( z kolega) zatrudnieni w firmie IT na umowe-zlecenie.

    To ma byc fart?
    Brutto - odlicz sobie podatki, oplac mieszkanie (wynajem i czynsz) i zaloz
    rodzine, zobaczymy czy miales farta.
    Pamietaj jak bedziesz chcial wiecej to znajdzie sie ktos kto bedzie mial
    takiego "farta" jak ty i cie zastapi.

  • 6. Data: 2002-09-02 19:50:32
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Dante" <d...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > rodzine, zobaczymy czy miales farta.
    > Pamietaj jak bedziesz chcial wiecej to znajdzie sie ktos kto bedzie mial

    A ty jesteś bezrobotny czy zagrożony wylaniem ???????
    Albo p* malkontent?
    Ja uważam , że autor wątku miał szczęście. Osiągnął wstępny cel.
    Jak się wykaże zarobi więcej . Obojętnie czy w tej samej czy innej firmie.
    A od czegoś trzeba zacząć.

  • 7. Data: 2002-09-04 08:33:57
    Od: "Dante" <d...@h...com>

> [...]
    > Ja uważam , że autor wątku miał szczęście. Osiągnął wstępny cel.
    > Jak się wykaże zarobi więcej . Obojętnie czy w tej samej czy innej firmie.

    Kazdemu wolno miec taka nadzieje, ale ja raczej jestem realista.
    Znam wielu takich jak on znajacych sie moze nie gorzej a moze duzo lepiej i
    nie widze by zarabiali wiecej.
    Oni tez mieli nadzieje.