  • 1. Data: 2002-08-31 09:54:57
    Temat: ZUS w koszty?
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Witam,

    czy moge wciagnac ZUS za dzialalnosc gospodarcza w koszty?
    Nie zatrudniam nikogo narazie mam tylko zarejestrowana dzialalnosc i co
    wtedy z tym ZUS-em i jak to sie zalatwia...?
    Chodzi mi o to czy jakies dodatkowe formalnosci sie z tym wiaza?

    pozdrawiam,

    rafal

  • 2. Data: 2002-08-31 11:14:40
    Temat: Re: ZUS w koszty?
    Od: "Polus" <p...@i...pl>

    Użytkownik "ralf78" napisał w wiadomości
> [...]
    > wtedy z tym ZUS-em i jak to sie zalatwia...?
    > Chodzi mi o to czy jakies dodatkowe formalnosci sie z tym wiaza?

    Ubezpieczenie społeczne i ubezpieczenie zdrowotne odliczasz w PIT-5, a
    skladke na fundusz pracy wrzucasz w koszty.

    pozdrawiam

    Polus

  • 3. Data: 2002-08-31 13:06:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 31 Aug 2002 11:54:57 +0200), "ralf78"
    <r...@b...pl> był(a) napisał(a):

    >czy moge wciagnac ZUS za dzialalnosc gospodarcza w koszty?
    >Nie zatrudniam nikogo narazie mam tylko zarejestrowana dzialalnosc i co
    >wtedy z tym ZUS-em i jak to sie zalatwia...?

    -- Zdrowotne w PIT-5 w odpowiednią rybrykę (odlicza się OD PODATKU!)
    -- Społeczne albo w Pit-5 albo do PKPiR (zakładam, że jesteś na
    księżce). Wychodzi na to samo jeśli to jednoosobowa działalność. Może
    wychodzić inaczej jeśli to np. s.c. Odlicza się od podstawy, tak jak
    inny koszt.
    -- Fundusz Świadczeń czy jak to się tam nazywa -- wyłącznie do
    książki.

    >Chodzi mi o to czy jakies dodatkowe formalnosci sie z tym wiaza?

    No wpisywanie w rubryki i uwzględnianie w obliczeniach.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-08-31 14:30:11
    Od: "ralf78" <r...@b...pl>

    Dziekuje bardzo!!!!

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:v...@4...com..
    .

  • 5. Data: 2002-09-05 20:32:35
    Od: "ML" <m...@p...fr>

    czyżby na pewno? społeczne chyba można albo w koszty albo w pit-5

  • 6. Data: 2002-09-06 10:08:10
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > czyżby na pewno? społeczne chyba można albo w koszty albo w pit-5

    Mnie się wydaje, że np. przy niewielkiej działalności chyba lepiej w koszty.
    Wtedy (na początku roku) może się okazać, że PIT-5 wogóle nie trzeba jeszcze
    wypełniać.

    Razem z wyboru... >>> http://link.interia.pl/f1648

  • 7. Data: 2002-09-06 15:48:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sebastian D-D napisał:

    > Mnie się wydaje, że np. przy niewielkiej działalności chyba lepiej w koszty.
    > Wtedy (na początku roku) może się okazać, że PIT-5 wogóle nie trzeba jeszcze
    > wypełniać.
    A jak odpisujesz w PIT-5 to przy tych samych dochodach musisz już PIT-5
    składać??? Jak ty to robisz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-09-09 21:23:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 06 Sep 2002 17:48:58 +0200), Maddy
    <m...@e...com.pl> był(a) napisał(a):

    >A jak odpisujesz w PIT-5 to przy tych samych dochodach musisz już PIT-5
    >składać??? Jak ty to robisz...

    jednakowoż łatwiej spokojnie wpisać do ksiażki, zwłaszcza że jeśli się
    nie składa PITu to nie trzeba pamiętać o tym...

    --
    Jego Szara Eminencja czcigodny Tristan ZU(tm) hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 9. Data: 2002-09-10 07:12:46
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > jednakowoż łatwiej spokojnie wpisać do ksiażki, zwłaszcza że jeśli
    > się nie składa PITu to nie trzeba pamiętać o tym...
    Co nie jest odpowiedzią na moje pytanie, ale mniejsza z tym...

    Rozpatrzmy jednak taką sytuację:
    Masz DG która jest na granicy opłacalnościi albo przynosi stratę i
    ponadto opodatkowujesz się z żona która ma DG przynoszącą zysk.
    W takiej sytuacji wrzucenie składki w koszty powoduje powiększenie
    straty którą możesz odliczyc tylko od *swojej* działalności w
    nastepnych latach a od dochodów zony płacicie podatek.
    Odliczanie jej na PIT-5 powoduje że straty z działalności nie ma lub
    jest mniejsza a składke ZUS odliczasz de facto od dochodów żony -
    mniej starty albo nic nie przechodzi na nastepne lata a od dochodów
    żony płacicie mniejszy podatek.

    Ale oczywiście to moja subiektywna opinia. Wszystko zalezy od tego ile
    jestes w stanie zapłacić za wygodę :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-09-10 19:15:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 10 Sep 2002 09:12:46 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >straty którą możesz odliczyc tylko od *swojej* działalności w
    >nastepnych latach a od dochodów zony płacicie podatek.

    Kurcze, kiedy ja będę miał taki łeb jak Ty? :-)
    Na to nie wpadłem...
    Aczkolwiek to dość marginalny przypadek zapewne...

> [...]
    >jest mniejsza a składke ZUS odliczasz de facto od dochodów żony -
    >mniej starty albo nic nie przechodzi na nastepne lata a od dochodów

    BTW: Czy możliwe jest prowadzenie DG przez każdego z małżonków osobno?
    Bo z tymi małżonkami to nasrane jest :-(

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)