  • 1. Data: 2004-09-02 14:30:22
    Temat: UOR: inwestycja w obcym śr.trw.
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Witam,

    mam taką sytuację i bardzo proszę o komentarz dot. księgowania: (PDOP+UOR)

    firma wynajmuje lokal i dokonuje w nim pełnej modernizacji/aranżacji:
    wyrzucone zostało prawie wszystko, zostały tylko ściany nośne.
    'Wstawiane' jest wszystko od nowa: podłoga, ścianki działowe, umywalki,
    sufit podwieszany, płytki łazienkowe (to będzie przychodnia lekarska).
    Z tego tytułu, iż jest to lokal 'obcy' całość nakładów księguję na 'środki
    trwałe w budowie' - które po zakończeniu prac utworzą środek trwały.

    Pytanko dotyczy natomiast kosztów, które nie muszą być zaliczone jako
    nakłady tworzące środek trwały.
    Artykuły budowlane, farby, ścianki gipsowe i inne nie budzą wątpliwości
    (nakłady), ale co z takimi pozycjami:
    - wywóz nieczystości (starych ścian)
    - folia malarska
    - brzeszczot wolframowy
    Oczywiście nie stwarzam problemu 'co zrobić z brzeszczotem' ale szukam
    możliwości zakwalifikowania ww. kosztów do kosztów bieżącej działalności.
    IMO także folia malarska i brzeszczot jest nakładem, który powinien
    zwiększyć wartość środka trwałego,
    ale poczekam na Wasze komentarze bądź sugestie jak to rozwiązać podatkowo
    najkorzystniej [najszybciej kosztowo :-) ]

    serdecznie pozdrawiam
    Łukasz Kaliński.

  • 2. Data: 2004-09-03 05:53:32
    Temat: Re: inwestycja w obcym śr.trw.
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale poczekam na Wasze komentarze bądź sugestie jak to rozwiązać podatkowo
    > najkorzystniej [najszybciej kosztowo :-) ]

    IMO ryzykujesz - kiedy przjdzie skrupulatna kontrola, to pierwsza sprawa, na
    ktora zwroca uwage, to zbieznosc w czasie faktur - chyba, ze bedziesz sie
    umial z tego wytlumaczyc.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk