  • 1. Data: 2007-01-08 13:47:52
    Temat: UPDOF, Art. 24c
    Od: t <r...@o...pl>

    Na konto walutowe przychodzi kaska. No i teraz wg starej ustawy
    przeliczałem ją po kursie kupna banku, a wg nowej mam dylemant,
    gdyż w Art. 24c jest mowa o faktycznie zastosowanym kursie, którego
    tutaj nie ma skoro to konto walutowe.

    Mamy za to ust. 4, który nakazuje przyjąć kurs średni NBP
    w przypadku gdy uwzględnienie faktycznie zastosowanego kursu jest
    niemożliwe.

    Sformułowanie niezbyt szczęśliwe, no i nie wiem który kurs mam przyjąć
    żeby wyznaczyć rk - kupna banku czy średni NBP.. Ktoś z Was już to
    przerabiał ?

    pozdr

  • 2. Data: 2007-01-08 15:17:13
    Temat: Re: UPDOF, Art. 24c
    Od: "Renegat" <p...@g...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Sformułowanie niezbyt szczęśliwe, no i nie wiem który kurs mam przyjąć
    > żeby wyznaczyć rk - kupna banku czy średni NBP.. Ktoś z Was już to

    Wg mnie kurs średni NBP z dnia poprzedzającego dzień wpływu. Takie
    stanowisko zajęła "Rzp" w którymś grudniowym numerze, ale z kolei "Gofin"
    twierdzi, że tak samo jak poprzednio, czyli kurs kupna banku z dnia wpływu.

  • 3. Data: 2007-01-08 15:46:19
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "t" <r...@o...pl> wrote in message news:op.tlt8l21q5o25xk@unk...

    > Sformułowanie niezbyt szczęśliwe, no i nie wiem który kurs mam przyjąć
    > żeby wyznaczyć rk - kupna banku czy średni NBP.. Ktoś z Was już to
    > przerabiał ?

    średni NBP.
    Jest zapisane jak byk w ustawie, poszukaj.
    Z tym, że za 2006 był to średni z dnia otrzymania, a teraz zrobili poprawkę,
    że ma być średni z dnia poprzedzającego, czy jakoś tak.

  • 4. Data: 2007-01-08 16:07:10
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-01-2007 o 16:46:19 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > ?redni NBP.
    > Jest zapisane jak byk w ustawie, poszukaj.
    > Z tym, ?e za 2006 by? to ?redni z dnia otrzymania, a teraz zrobili
    > poprawk?,

    Za 2006 był to kurs kupna banku z dnia otrzymania:

    "
    Art.14 ust 1a. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według
    kursów średnich z dnia
    uzyskania przychodu ogłaszanych przez Narodowy Bank Polski. Jeżeli
    przychody
    wyrażone są w walutach obcych, a między dniem ich uzyskania i dniem
    faktycznego
    otrzymania występują różne kursy walut, przychody te odpowiednio podwyższa
    się lub
    obniża o różnice wynikające z zastosowania kursu kupna walut z dnia
    faktycznego
    otrzymania przychodów, ustalonego przez bank, z którego usług korzystał
    uzyskujący
    przychód, oraz zastosowania kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy
    Bank Polski
    z dnia uzyskania przychodu.
    "

    Czyli IMHO nawet jak dostałeś kasę na konto walutowe, to w 2006
    przeliczałeś
    wg kursu kupna banku w którym miałeś to konto. POtweirdza to np ta stronka
    http://www.vat.pl/pages/i/1039.php, chociaż nie napisali jasno co z
    przyhcodami w walucie.
    Ale w przytoczonym przepisie nie widzę podstawy do stosowania kursu NBP z
    dnia wpłynięcia kasy
    na konot walutowe.

    > ?e ma byae ?redni z dnia poprzedzaj?cego, czy jako? tak.

    A to to tak.

    pozdr

  • 5. Data: 2007-01-08 16:09:05
    Od: t <r...@o...pl>

    I dopełnieniem jest Art.14.1b:

    "
    1b. Przychody z tytułu różnic kursowych od własnych środków lub wartości
    pieniężnych
    w walutach obcych związanych z działalnością gospodarczą ustala się jako
    różnicę
    między wartością tych środków obliczoną przy zastosowaniu kursu kupna
    walut z dnia
    faktycznego otrzymania przychodu oraz kursu kupna walut z dnia ich
    otrzymania albo
    kursu sprzedaży z dnia nabycia walut, ogłaszanego odpowiednio przez bank,
    z którego
    usług korzystał podatnik.
    "

    Czyli że przy wypłacie z konta walutowego korygujesz o różnicę
    wynikającą ze zmiany kursu kupna banku.

    pozdr