  • 1. Data: 2007-01-08 15:27:30
    Temat: przedplata na konto - co z VATem?
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    Handluje na allegro - czesto otrzymuje przedplate na konto, a wysylam towar
    po kilku dniach. Nie wiedzialem jak rozliczac te przedplaty ze wzgledu na
    podatek VAT.
    Wymyslilem cos takiego:
    przychodzi wplata - wystawiam fakture zaliczkowa na os fiz (sprzedaje
    detalicznie)
    wysylam towar - robie korekte uprzednio wystawionej faktury zaliczkowej i
    nabijam na kase fiskalna.

    Co wy na to? Tak jest ok?

    Z gory dzieki za pomoc.
    Sz.

  • 2. Data: 2007-01-08 15:35:37
    Temat: Re: przedplata na konto - co z VATem?
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > wzgledu na podatek VAT.
    > Wymyslilem cos takiego:
    > przychodzi wplata - wystawiam fakture zaliczkowa na os fiz (sprzedaje

    OK. I nabijasz paragon - jeśli prowadzisz sprzedaż przez kasę fiskalną i
    jest to sprzedaż dla OF nie prowadzącej DG. Paragon podpinasz do kopii f-ry
    (jak zwykle to się robi :)

    > wysylam towar - robie korekte uprzednio wystawionej faktury zaliczkowej i
    > nabijam na kase fiskalna.

    A jaką masz podstawę do zrobienia korekty? Moższe nam podać?

    Jeśli zaliczka/przedpłata była na 100% wartosci zamówienia - nic nie
    wystawiasz. Faktura na zaliczkę jest jedyną fakturą.
    Jesli zaliczka/przedpłata nie była na 100% wartosci zamówienia - wystawiasz
    fakturę "rozliczeniową"

  • 3. Data: 2007-01-08 15:44:48
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net> wrote in message

    > OK. I nabijasz paragon - jeśli prowadzisz sprzedaż przez kasę fiskalną i
    > jest to sprzedaż dla OF nie prowadzącej DG. Paragon podpinasz do kopii
    > f-ry (jak zwykle to się robi :)

    Tak - sprzedaz jest zawsze dla OF nie prowadzacej DG.
    To moze w ogole nie wystawiac faktury zaliczkowej jezeli przedplata na konto
    (zaliczka) zawsze pokrywa 100% wart. zamowienia (tak jest u mnie)?
    Tylko w tym momencie pojawia sie problem, poniewaz jezeli mam 200 przedplat
    na konto i musze to wbic na kase w momencie wplaty pieniedzy, to w momencie
    wysylki (4 dni pozniej) musze znalezc odpowiedni paragon w stercie 200
    paragonow (aby go wyslac klientowi wraz z towarem).

    Czy ja to poprawnie rozumiem? Przepraszam za laicyzm, ale DG mam od
    niedawna, a regulacje polskiego prawa podatkowego przerazily mnie w stopniu
    wczesniej niewyobrazalnym. Zamiast zajmowac sie biznesem non stop zajmuje
    sie ogarnieciem ksiegowosci... straszne to jest...

    Sz.

  • 4. Data: 2007-01-08 16:48:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Sz wrote:

> [...]
    > pieniedzy, to w momencie wysylki (4 dni pozniej) musze znalezc
    > odpowiedni paragon w stercie 200 paragonow (aby go wyslac klientowi

    Na wbicie przedpłaty masz chyba 7 dni.
    Skoro wysyłasz po 4 dniach,
    to po co chcesz sobie dodawać roboty?

  • 5. Data: 2007-01-08 16:52:11
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

    "cef" <c...@i...pl> wrote in message
    > Na wbicie przedpłaty masz chyba 7 dni.
    > Skoro wysyłasz po 4 dniach,
    > to po co chcesz sobie dodawać roboty?

    4 dni to byl przyklad, zdarza sie 14 dni. :(

    Sz.

  • 6. Data: 2007-01-08 17:15:27
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

    > Na wbicie przedpłaty masz chyba 7 dni.
    > Skoro wysyłasz po 4 dniach,
    > to po co chcesz sobie dodawać roboty?

    A jakiej roboty on sobie doda? Obowiazek wystawienia faktury zaliczkowej
    wynika z faktu otrzymania zaliczki a nie terminu wydania towaru. I nawet
    jeśli dziś otrzyma zaliczkę/przedpłatę a jutro wyda towar, to ma obowązek
    wystawic fakturę zaliczkową!

    Temat wałkowany był jakiś czas temu (google powinno pomóc znaleść wątki) -
    były wówczas podane interpretacje US w tym względzie.

  • 7. Data: 2007-01-08 19:59:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    [www.goldap.info.pl] wrote:

> [...]
    > towaru. I nawet jeśli dziś otrzyma zaliczkę/przedpłatę a jutro wyda
    > towar, to ma obowązek wystawic fakturę zaliczkową!

    Zasugerowałem się, że przedpłaty mogą być częściowe,
    ale skoro to całkowite przedpłaty, to faktycznie nic nie zyska.

  • 8. Data: 2007-01-08 20:04:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Jan 2007, [www.goldap.info.pl] wrote:

> [...]
    > jeśli dziś otrzyma zaliczkę/przedpłatę a jutro wyda towar, to ma obowązek

    Czekaj, widać mi umknęło.
    Skąd wynika konieczność wystawienia f-ry zaliczkowej, jeśli sprzedawca
    NIE wystawia f-ry (a paragon)? Jakiś przepis musiałby uchylać
    art.106.4, prawda?
    A w 10.4 wyraźnie wskazano, że przypadku 106.3 on *również* dotyczy!

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-01-08 20:40:22
    Od: "Sz" <p...@o...pl>

> [...]
    > art.106.4, prawda?
    > A w 10.4 wyraźnie wskazano, że przypadku 106.3 on *również* dotyczy!

    No, przeszukalem stosy stron w google (zarowno www jak i gr. dysk) i nadal
    nie znalazlem rozwiazania, wiec rowniez chetnie bym poczytal jakbyscie mogli
    rozwinac temat...

    Dzieki!
    Sz.

  • 10. Data: 2007-01-08 22:00:18
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > art.106.4, prawda?
    > A w 10.4 wyraźnie wskazano, że przypadku 106.3 on *również* dotyczy!

    Hmm, masz rację. Jak klient nie chce to nie powinniśmy mu na się wciskać
    f-ry.
    Uparłem się troche tych faktur zaliczkowych. Ale wydaje mi się, że na kasie
    i tak nabić trzeba przyjęcie zaliczki. Wnioskuje to choćby z ostatniego
    zdania interpretacji (to co prawda nie prawo dla wszystkich ale jakiś trop
    :) o sygn. IUS/IPD2/4430/42/2005 "W świetle powyższego zaliczka, która jest
    integralnie związana z dostawą towarów lub świadczeniem usług, stanowi
    jednak odrębną czynność podlegającą opodatkowaniu VAT. Winna być zatem
    ewidencjonowana z chwilą powstania obowiązku podatkowego." A obowiazek
    powstaje w momencie otrzymania zaliczki/przedpłaty - co nie? A dla lepszej
    przejrzystości dokumentów f-ra zaliczkowa jednak się przydaje.