  • 1. Data: 2007-03-18 16:35:20
    Temat: US po wyjeździe.
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

    Witam

    W związku z tym że wyjeżdżam do UK chciałbym się zapytać: oczywiście przed
    wyjazdem wymelduje się no i musze to zgłosić do US, wiem że mam NIP3
    wypełnić tylko jak ?? Nie znam nowego adresu z UK a chcę to zgłosić żeby nie
    naliczona mi 2 x podatku. Mogę bez adresu dać ??? Czy w takim przypadku w
    następnym zeznaniu za 2007 rozliczam się tylko za 3 miesiące pobytu w Polsce
    ?? Nie chcę mi się płacić podwójnie na nierobów w rządzie skoro w Polsce nie
    będę mieszkał ...

  • 2. Data: 2007-03-18 20:53:52
    Temat: Re: US po wyjeździe.
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Michał" <B...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam
    >
    > W związku z tym że wyjeżdżam do UK chciałbym się zapytać: oczywiście przed
    > wyjazdem wymelduje się no i musze to zgłosić do US, wiem że mam NIP3
    > wypełnić tylko jak ??

    Nic nie musisz zgłaszać do US. Nie ma takiego obowiązku.

    W następnym roku rozliczysz się na pit-37 tylko z dochodów w Polsce.
    I wyślesz to do US. Urzędem Skarbwym dla nierezydentów jest II US w
    Warszawie.
    Jak wyślesz to do swojego starego US to też ci głowy nie urwą.
    Więcej się z US rozlczał nie będziesz jak nie zarobisz w Polsce.

  • 3. Data: 2007-03-18 22:15:21
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    "witek"
> [...]

    > Jak wyślesz to do swojego starego US to też ci głowy nie urwą.
    > Więcej się z US rozlczał nie będziesz jak nie zarobisz w Polsce.

    TZN? nie musze sie również wymeldowywać? czy tylko nie składam nic
    do US, skoro nie będę ani jednego dnia w roku 2007 pracował w kraju?
    -
    M.

  • 4. Data: 2007-03-18 23:25:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Me(L)Isa" <a...@w...pl> wrote in message

    > TZN? nie musze sie również wymeldowywać? czy tylko nie składam nic
    > do US, skoro nie będę ani jednego dnia w roku 2007 pracował w kraju?

    Musisz się wymeldować. Najpóźniej w dniu wyjazdu.
    Nakłada to na ciebie ustawa o ewidencji ludności.
    Natomiast nie ma żadnego przepisu nakazującego ci powiadamianie US o tym, że
    wyjeżdżasz.
    Jakoś tam wszystkim się utarło, że wysyłają do US NIP-3, ale nie ma takiego
    obowiązku.

  • 5. Data: 2007-03-19 20:30:47
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

> [...]
    że
    > wyjeżdżasz.
    > Jakoś tam wszystkim się utarło, że wysyłają do US NIP-3, ale nie ma

    I chyba tak najlepiej, nic nie pokazywać i nie mówić o wyjeździe a potem się
    rozliczyć za te 3 miechy bo jak widzę teraz ile ludzie mają kombinacji i
    sposobów na forach do rozwiązanie mojego problemu to już całkiem nie wiem.

  • 6. Data: 2007-03-23 14:28:45
    Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl>

    "witek" :
> [...]
    że
    > wyjeżdżasz.
    > Jakoś tam wszystkim się utarło, że wysyłają do US NIP-3, ale nie ma

    A skoro wyjechałem i sie nie wymeldowałem z kraju (gapa!), to czy rodzina
    moze mnie wymeldować, bo przyjeżdżam na urlop dopiero w połowie roku i wtedy
    się będę chciał wymeldować. :-(
    M.

  • 7. Data: 2007-03-23 22:28:14
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A skoro wyjechałem i sie nie wymeldowałem z kraju (gapa!), to czy rodzina
    > moze mnie wymeldować, bo przyjeżdżam na urlop dopiero w połowie roku i
    > wtedy
    > się będę chciał wymeldować. :-(

    A zadzwoń do biura meldunkowego i się dowiedz, czy nie da się tego zrobić
    "zdalnie".
    Tego nie wiem. Być może.

    Natomiast na pewno rodzina może złożyć wnioske o wymeldowanie w trybie
    administracyjnym.
    W ciągu pół roku powinio się biuro meldunkowe wyrobić.