  • 1. Data: 2007-03-18 16:39:33
    Temat: Podatek od sprzedazy akcji
    Od: "Max" <m...@n...spammm>

    Witam,
    mam razem z zona konto w Domu Maklerskim /jedno konto/. W roku 2006
    sprzedalismy akcje i okolo 2 tygodnie temu otrzymalismy PITY-8C, kazde swoj
    PIT /kwoty na obydwoch sa identyczne/. Czy to oznacza, ze kazde z nas musi
    zaplacic podatek??

    pozdr
    maxx

  • 2. Data: 2007-03-18 18:44:25
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy akcji
    Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Max" <m...@n...spammm> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedalismy akcje i okolo 2 tygodnie temu otrzymalismy PITY-8C, kazde
    > swoj PIT /kwoty na obydwoch sa identyczne/. Czy to oznacza, ze kazde z nas

    Jeśli rozliczacie się osobno, to pewnie tak. A jeśli razem, to nie.

  • 3. Data: 2007-03-18 21:46:34
    Od: "Max" <m...@n...spammm>

    Użytkownik "ffiona" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Max" <m...@n...spammm> napisał w wiadomości

    > Jeśli rozliczacie się osobno, to pewnie tak. A jeśli razem, to nie.

    Z umow o prace rozliczamy sie razem /PIT-37/.
    Z akcji - PIT-38, ale moze rozliczac sie tylko 1 osoba. Tu moje pytanie -
    otzrmalismy dwa osobne PITY-8C z Domu Maklerskiego i mylsle, iz niestety
    oboje musimy rozliczyc sie osobno i oboje zaplacic podatek, czy tak?

  • 4. Data: 2007-03-18 21:57:13
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > Z akcji - PIT-38, ale moze rozliczac sie tylko 1 osoba. Tu moje pytanie -
    > otzrmalismy dwa osobne PITY-8C z Domu Maklerskiego i mylsle, iz niestety
    > oboje musimy rozliczyc sie osobno i oboje zaplacic podatek, czy tak?

    Malo prawdopodobne. W takim przypadku dochod bylby opodatkowany 2x. Kto jest
    wlascicielem rachunku maklerskiego?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2007-03-19 06:53:58
    Od: "gather" <g...@w...pl>

    "Baton" <b...@g...pl> wrote in message

    > Malo prawdopodobne. W takim przypadku dochod bylby opodatkowany 2x. Kto
    > jest
    > wlascicielem rachunku maklerskiego?
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Baton

    Wlascicielami rachunku jestesmy oboje i w tym tkwi problem. Gdyby
    wlascicielem bylo jedno z nas to nie byloby problemu.

    pozdr

    max

  • 6. Data: 2007-03-19 07:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, gather wrote:

    > "Baton" <b...@g...pl> wrote
    [...gather...]

    Na to wychodzi. Możliwość "wrzucenia" tylko przez wybraną osobę zapisali
    wyłącznie dla najmu :( (art.8.2.3)

    A to dlaczego?
    Mam rozumieć, ze przyjąłeś logikę: "jak coś jest na PIT wejściowym
    to trzeba CAŁOSĆ przepisać do PIT wyjściowego? :)

    > Wlascicielami rachunku jestesmy oboje i w tym tkwi problem. Gdyby
    > wlascicielem bylo jedno z nas to nie byloby problemu.

    Mam rozumieć, że na PIT wykazany jest *cały* przychód (na obu
    egzemplarzach)? W sumie... co maklera obchodzi np. wysokość udziału
    w rachunku...
    No to dlaczego nie będzie miał zastosowania (wprost!) przepis art.8?
    +++
    Art. 8
    1. Przychody z udziału w spółce niebędšcej osobš prawnš,
    ze wspólnej własnoœci, wspólnego przedsięwzięcia,
    wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy
    lub praw majštkowych u każdego podatnika okreœla się
    proporcjonalnie do jego prawa w udziale w zysku [...cięcie...]
    [...]
    2. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:
    1) rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków nie
    stanowišcych kosztów uzyskania przychodów i strat,
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-03-19 09:43:28
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    > A to dlaczego?
    > Mam rozumieć, ze przyjąłeś logikę: "jak coś jest na PIT wejściowym
    > to trzeba CAŁOSĆ przepisać do PIT wyjściowego? :)

    Nie. Chodzi wlasnie o 'proporcjonalnosc'. Placi albo wlasciciel rachunku,
    albo placa po polowie (proporcjonalnie), jesli jest ich 2 lub wiecej...
    zreszta sam o tym piszesz...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2007-03-19 10:53:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2007, Baton wrote:

    > Nie. Chodzi wlasnie o 'proporcjonalnosc'. Placi albo wlasciciel rachunku,
    > albo placa po polowie (proporcjonalnie), jesli jest ich 2 lub wiecej...
    > zreszta sam o tym piszesz...

    No dobra, ale jak dwu wpółwłaścicieli zapłaci po połowie podatku
    (a ściślej - podatku od połowy), to przecież nie wyjdzie opodatkowanie
    razy dwa!
    Pozostaje sprawa wykazania całości przychodu na obu PIT - w sumie
    to sprawa podatników, żeby sobie podzielili "właściwie".

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-03-19 11:56:50
    Od: "gather" <g...@w...pl>

> [...]
    > Pozostaje sprawa wykazania całości przychodu na obu PIT - w sumie
    > to sprawa podatników, żeby sobie podzielili "właściwie".

    Rozmawialem z Domem Maklerskim i jest tak, iz w przypadku wspolwlascicieli
    wszystko jest dzielone na pol przychody, koszty itp. Podatek musze zaplacic
    zarowno ja jak i moja zona.

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc

    max