  • 1. Data: 2003-07-18 05:48:09
    Temat: US - zakwestionowanie wartości umowy
    Od: "Janus, Pawel" <P...@d...com>

    Witam!
    Mam takie techniczne pytanie - kupuję domek, jako kupujący ponoszę
    wszelkie opłaty notarialne i skarbowe z tym związane. Co się stanie gdy
    US zakwestionuje wartość umowy? Oczywiście rozumiem, że dowalą podatek,
    ale mnie bardziej interesuje czy dowalą go tylko mnie, czy także
    sprzedającemu.

    Jak zrobić, żeby dowalili go tylko mnie, a sprzedającego, ktory się boi
    własnego cienia nie ruszyli? :)
    Czy są na to jakieś "paragrafy"? Czy ew. umowa notarialna może to
    określać?

    Z góry dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2003-07-18 13:54:10
    Temat: Re: US - zakwestionowanie wartości umowy
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Janus, Pawel" <P...@d...com> napisał w wiadomości | Mam takie
> [...]
    | US zakwestionuje wartość umowy? Oczywiście rozumiem, że dowalą podatek,
    | ale mnie bardziej interesuje czy dowalą go tylko mnie, czy także

    po przeprowadzenieu postępowania, mogą "dowalić", decyzja wymierzająca podatek(nie
    opłatę skarbową) będzie wystawiona zarówno na kupującego jak i sprzedającego, podatek
    jest solidarny, zobowiązanie wobec drugiej strony wygasa w momencie zapłaty podatku
    przez jedną ze stron czynności

    | Jak zrobić, żeby dowalili go tylko mnie, a sprzedającego, ktory się boi
    | własnego cienia nie ruszyli? :)
    | Czy są na to jakieś "paragrafy"? Czy ew. umowa notarialna może to
    | określać?

    nie da się, należy sprzedającemu powiedzieć że sam zapłacisz, po wpłacie ewentualnie
    pokazać dowód zapłaty, w umowie oczywiście można sobie zastrzec kto ponosi koszty
    podatku od czynności cywilnoprawnych ale dla US nie ma to żadnego znaczenia, na
    podstawie tego można ewentualnie w sądzie na drodze cywilnej dochodzić swoich
    roszczeń