    From: "msas" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: US zwrócił za dużo kasy- co teraz??
    Date: Tue, 16 Aug 2005 21:19:05 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@brown.fnet.pl

    Witam serdecznie,

    w na początku kwietnia (2005r) złożyłem PIT37 za ubiegły rok. Do zwrotu było
    310zł
    Po dwóch tygodniach (w połowie kwietnia, przed upływem terminu złożenia
    Pitów) złożyłem korektę do tego pitu. Do zwrotu było już 290 zł.

    Urząd skarbowy w maju przesłał mi przekazem pocztowym kwotę mi 308 zł
    opisując na przekazie, że jest to zwrot podatku dochodowego.
    Nie wiem z którego pita ta kwota się wzięła (!) i nie wiem czy jest to cała
    kwota nadpłaty czy potrącono za przekaz.

    Teraz dostałem od US upomnienie z wezwaniem do zwrotu 20 złotych wraz z
    kosztami upomnienia i straszy mnie przy tym egzekucją długu.

    Pytania mam następujące do Szanownych Grupowiczów

    Jaki paragraf mówi o tym, że mam obowiązek zainteresować się czy kwota jest
    prawidłowa a ewentualną nadpłate zwrócić bez wezwania?
    Ile mam na to czasu?
    Czy przypadkiem nie ma tu winy US- (czytaj jakiejś urzędniczki), że zwrócili
    mi kasą o którą nie prosiłem?
    Czy nie powinni grzecznie poprosić o zwrot pomyłkowo przelanych pieniędzy?

    Wiem, że z US lepiej nie walczyć ale chcę się czuć jak uczciwy człowiek a
    nie jak przestępca, za jakiego ma mnie teraz mój kochany urząd skarbowy.

    Pozdrowienia

    Maciej