  • 1. Data: 2006-06-04 09:01:25
    Temat: Ubepieczenia zdrowotne - UP czy NFZ
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Obecnie zamknąłem działalność gosp. ale wynajmuję lokal uzytkowy dzierżawcy na
    cele handlowe.
    To jest teraz mój jedyny dochód, więc dalej płacę za to podatek dochodowy i vat
    do US, nie jestem na ryczałcie bo działalność zakończyłem w kwietniu więc
    kontunuuję rozliczanie na księdze przych i rozch.
    Wynajem nie jest związany z działniością gosp, został wszystko Ok zgłosze do US.

    Problem mam z ubezpieczeniem zdrowotnym na którym mi zależy,
    Czy mogę obecnie pójść do Urzędu Pracy i się zarejestrowac jako bezrobotny ( aby
    mieć ubezpieczenie zdrowotne), czy też muszę wykupić dobrowolne ubezpieczenie
    zdrowotne w NFZ ?

  • 2. Data: 2006-06-05 11:45:43
    Temat: Re: Ubepieczenia zdrowotne - UP czy NFZ
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Jun 2006, Kuba wrote:

    > do US, nie jestem na ryczałcie bo działalność zakończyłem w kwietniu

    wKF: dochody z najmu mogą byc opodatkowane ryczałtem, prowadzenie
    lub nieprowadzenie DG AFAIK nic do tego nie ma.
    Nie na temat, ale nie wiem dlaczego ten "nieryczałt" tak podkreślasz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-06-06 21:08:31
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > kontunuuję rozliczanie na księdze przych i rozch.
    > Wynajem nie jest związany z działniością gosp, został wszystko Ok zgłosze

    A ja sie na tym nie znam ale mam taką wątpliwość do tego co piszesz.
    Jeżeli płacisz podatek (vat) do us to nie na podstawie wystawionej faktury?
    A jeżeli na podstawie wystawionej faktury to dlaczego dg jest zamknięta?

    Może i można płacić vat do us bez dg ale to już dla mnie dziwne rzeczy.

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2006-06-06 22:07:37
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > A jeżeli na podstawie wystawionej faktury to dlaczego dg jest zamknięta?
    > Może i można płacić vat do us bez dg ale to już dla mnie dziwne rzeczy.

    Można i tak sie robi. VATmanem moze być takze OF nie prowadząca DG,
    uzyskujaca dochody z najmu. I wystawia normalne faktury.
    Ten wątek był kilka(naście) dni temu tutaj poruszany.

  • 5. Data: 2006-06-06 22:15:22
    Temat: Re: [OT] Ubepieczenia zdrowotne - UP czy NFZ
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Można i tak sie robi. VATmanem moze być takze OF nie prowadząca DG,
    > uzyskujaca dochody z najmu. I wystawia normalne faktury.
    > Ten wątek był kilka(naście) dni temu tutaj poruszany.

    tu je link:
    http://grupy-dyskusyjne.money.pl/faktura;;umowa;o;dz
    ielo,watek,249871.html

  • 6. Data: 2006-06-07 20:28:40
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > tu je link:
    > http://grupy-dyskusyjne.money.pl/faktura;;umowa;o;dz
    ielo,watek,249871.html

    Ok .Dzięki. Dlatego na wstępie zaznaczyłem, że sie na najmach nie znam ani
    troche, żeby zamentu nie siać

    --
    PawełJ