    From: "Mart" <q...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ubezpieczenie zdrowotne a Konstytucja RP???
    Date: Wed, 25 Apr 2007 09:12:06 +0200

    Nurtuje mnie to już od dłuższego czasu dlaczego jako osoba zatrudniona na
    pełny etat i odprowadzajaca z tego tytułu podatek na ubezpieczenie zdrowotne
    muszę jako prowadzący działalność gospodarczą odprowadzać ten podatek po raz
    drugi. Na codzień przechodzę nad tym do porządku dziennego ale "coś" mnie
    trafia gdy musze skorzystać z porady lekarza. Konstytucja w Art. 68
    "zapewnia równy dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej finansowanej ze
    środków publicznych" i tu pytanie na czym te świadczenia polegają skoro
    gdzie nie pójdę to słyszę za 3 tygodnie, za 2 miesiące, lepiej niech Pan
    pójdzie prywatnie. Jestem już w takim wieku, że coraz częściej należy wybrać
    się do specjalisty, zrobić badania i jako osoba pracująca nie bardzo mogę
    sobie pozwolić na takie podróże od Annasza do Kaifasza - płacę!!!! I jestem
    obsłużony. Tylko proszę mi powiedzieć dlaczego i po co płacę ten "drugi"
    podatek???? Czy nie ma możliwości obejścia tego??? Już przecież z tytułu
    zatrudnienia w zasadniczej firmie płacę z tego tytułu niemałe
    pieniądze!!!??? Czy nikt i nic z tym nie może zrobić??? Może w końcu
    należałoby wyjaśnić tę kwestię? A może jakieś prace w tym kierunku są
    prowadzone??? Każda informacja mile widziana - jestem za zniesieniem tego
    dublujacego podatku na ubezpieczenie zdrowotne
    --
    Marcin