  • 1. Data: 2004-03-06 15:00:00
    Temat: Uchylenie decyzji IS przez WSA - przypadki?
    Od: "mayo" <m...@m...mayo>

    Witam.

    Sytuacja jest następująca - ok 18 miesięcy temu po zwrocie do Unijnego
    dostawcy towarów z UE skorygowałem deklarację VAT-7 tak że wynikało z niej
    prawo do otrzymania z US ok 30K PLN zapłaconego przy imporcie VATu. US wydał
    decyzję odmowną od której odwołaliśmy się do IS. Ta niestety podtrzymała
    negatywną dla nas decyzję US i nie pozwoliła na zwrot zapłaconego podatku.
    Będąc przekonanymi co do zasadności swoich żądań odwołaliśmy się do NSA.
    Czas płynął, oddział terenowy NSA przerobił się w WSA. WSA na
    dwudziestominutowej rozprawie uchylił decyzję IS. Wyrok na 14 dni na
    uprawomocnienie się. Oczywiście IS może się od decyzji WSA odwołać.
    I teraz pytanie do grupy: czy to zrobi? Wiem, nikt nie jest jasnowidzem, ale
    może przerabialiście podobne przypadki? Pytałem kilku prawników i doradców
    podatkowych i zdania są podzielone w większości nie poparte jednak
    konkretnymi przykładami z życia. Jak uważacie - IS odwoła się czy zapłaci
    nam 30K PLN + odsetki? Innymi słowy czy mam podstawy do tego aby wydać tę
    kasę, czy lepiej o niej zapomnieć?

    Komentarze mile widziane.
    Pzdr.,
    Mayo.

    PS - to jest mój pierwszy post na tę grupę, archiwum nie czytałem, więc
    wybaczcie jeśli temat był już 99 razy wałkowany i odeślijcie mnie do
    konkretnych postów opisujących podobną do mojej sytuację?

    PS2 - pliz piszcie tutaj - adres @ nie istnieje ;-)

  • 2. Data: 2004-03-06 15:32:31
    Temat: Re: Uchylenie decyzji IS przez WSA - przypadki?
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:00:00 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, mayo napisał(a):

    > Witam.
    >
    > PS2 - pliz piszcie tutaj - adres @ nie istnieje ;-)

    Każda ze stron może odwołać się od decyzji WSA.
    Moja wróżka akurat na urlopie - więc Ci nie mogę podpowiedzieć.

    BTW : jak chcesz wydać kasę której nie masz ??? Też bym tak chciał.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-06 15:34:15
    Od: "mayo" <m...@m...mayo>

    > BTW : jak chcesz wydać kasę której nie masz ??? Też bym tak chciał.

    Spoko, da się. Przynajmniej ja potrafię ;-P
    M.

  • 4. Data: 2004-03-06 15:44:21
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 6 Mar 2004 16:34:15 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, mayo napisał(a):

    > Spoko, da się. Przynajmniej ja potrafię ;-P
    > M.

    To zapodaj jakiś sposób. Chętnie się nauczę.
    Myślę że nie tylko ja ;))))
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    A fanatic is one who can't change his mind and won't change the subject.

  • 5. Data: 2004-03-06 16:10:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mayo,

    Saturday, March 6, 2004, 4:34:15 PM, you wrote:

    > Spoko, da się. Przynajmniej ja potrafię ;-P

    Nie śpiesz się - fiskus się tak łatwo nie podda. A im dłużej walczy,
    tym wyższe odsetki zapłaci.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2004-03-07 09:25:17
    Od: "GK <do NOT reply - newsgroups only!>" <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    nie może być żadnej praktyki, skoro WSA istnieją dopiero od 1.01.2004 ;-)
    Dotychczasowa praktyka z NSA wskazuje jednak, że Izby Skarbowe baaaardzo rzadko
    odwoływały sie od jego decyzji (w drodze kasacji do Sądu Najwyższego, via minister
    finansów).
    W skrajnym przypadku zdarzają się sprawy, kiedy IS wydaje decyzję, o której z góry
    wie, że będzie uchylona przed WSA. Obligują ją do tego zalecenia ministerstwa
    finansów, które często są po prostu niezgodne z prawem.
    Odnośnie wątków grupowych: nie jest prawdą, że każda strona może się odwołać do WSA
    (sądu administracyjnego pierwszej instancji). Tylko podatnik może - bo Izba przecież
    może zawsze i w każdym czasie sama zmienić swoją decyzję ;-))
    Natomiast do (aktualnego) NSA (druga instancja) może odwołać się każda strona sporu
    przed WSA.

    Co do meritum sprawy: oczywiście nie można ocenić dalszych jej losów bez dokładnej
    orientacji w temacie. Czym WSA uzasadniał rozstrzygnięcie o uchyleniu decyzji IS?
    Jeśli względami proceduralnymi, to tak naprawdę sprawa jest otwarta...

    Mam nadzieję, że powyższe cokolwiek wyjaśniło; w razie dalszych pytań proszę o
    kontakt na email g-k-u-j(małpa)poczta,onet,pl [proszę usunąć kreseczki i
    przecinki...],

    Grzegorz Kujawski
    Doradca podatkowy nr 09984

    Specjalizujemy się w optymizacji zobowiązań podatkowych, cenach transferowych,
    postępowaniach w sprawie unikania podatków i uchylania się od podatków

    UWAGA: Treść niniejszej wiadomości może być poufna i chroniona prawem. Jest
    przeznaczona wyłącznie dla osoby lub organizacji, do której jest adresowana.
    Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą niniejszej wiadomości informujemy niniejszym,
    że wszelkie dalsze przesyłanie, kopiowanie lub ujawnianie treści tej wiadomości lub
    podejmowanie jakichkolwiek czynności związanych z jej treścią jest surowo zabronione
    i może być niezgodne z prawem.
    W takim wypadku uprzejmie prosimy o usunięcie tej wiadomości i poinformowanie nas o
    błędnym doręczeniu.