  • 1. Data: 2013-02-06 08:52:21
    Temat: Układ ZUS i odliczenie
    Od: Mateusz <s...@w...pl>

    Witam.
    Czy spłacając ratalnie zadłużenie do ZUS, gdzie każda rata jest rozpisana
    co do kwot na ub.społ+fund.pracy+odsetki, można któreś z tych składników
    odliczyć od dochodu? Działalnośc zawieszona, dług sprzed kilku lat.

    Mateusz

  • 2. Data: 2013-02-06 11:07:57
    Temat: Re: Układ ZUS i odliczenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2013, Mateusz wrote:

> [...]
    > co do kwot na ub.społ+fund.pracy+odsetki, można któreś z tych składników
    > odliczyć od dochodu? Działalnośc zawieszona, dług sprzed kilku lat.

    Składki społeczne tak, od tych przychodów od których można,
    odsetki nie, art.23.1.18, a fundusz pracy w ... koszty.
    Nie ma AFAIR zakazu osiągania strat z DG :P
    Zwróć uwagę, że zaliczenie niektórych przychodów do DG mimo
    nieprowadzenia tejże DG jest zjawiskiem normalnym, nie widzę
    powodu dla którego nie miałoby to dotyczyć wydatków związanych
    z "przeszłą" DG.
    Oczywiście może przydać się JEDYNIE do zaliczenia w koszty
    ewentualnej przyszłej DG :D, ale 5 lat to chwila czasu jest.
    I tu mam zgryz - jak mnie spytasz ktory PIT należy wypełnić
    i dlaczego, to nie chce mi się szukać, nie wiem czy dla
    PIT-36 jest kryterium przychodów (których nie ma).

    Rzuć okiem do przepisów i zapodaj co Ci wyszło :D
    IMVHO wersje "wyjścia" są dwie:
    - należy złożyć stosowną deklarację i wykazać stratę
    - nie należy nic składać lecz trzymać "papiery"; z góry
    mówię że ta wersja mi się nie podoba, tak zupełnie
    bezpodstawnie

    pzdr, Gotfryd