  • 1. Data: 2013-02-06 07:05:31
    Temat: czy złożyłem SD-Z2?
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    Wstyd się przyznać, ale nie pamiętam czy złożyłem druk SZ-D2 w urzędzie
    skarbowym. Jak się tego dowiedzieć?

  • 2. Data: 2013-02-06 10:58:50
    Temat: Re: czy złożyłem SD-Z2?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Feb 2013, MC wrote:

    > Wstyd się przyznać, ale nie pamiętam czy złożyłem druk SZ-D2
    > w urzędzie skarbowym. Jak się tego dowiedzieć?

    To jest w terminie czy nie?
    (czy TERAZ jest jeszcze w terminie).
    IMVHO rozwiązania są dwa:
    - iść drogą "dowiedzenia się", oprócz normalnego łopatologicznego
    pytania :> o ile pamiętam jest metoda polegająca na wniosku o odpis,
    ale to jest odpłatne
    - złożyć deklarację, oznaczyć jako korektę i w informacji napisać
    zgodnie z prawdą że się nie pamięta. Prawdopodobne, że wezwą na
    czynności wyjaśniające, więc pismo ze skarbówki nie powinno
    wywoływać zagrożenia życia ;)

    Jeśli jest PO TERMINIE, to ja bym wybrał którąś z dróg "pisemnych",
    chyba złożenie deklaracji, dołączając czynny żal plus wyjaśnienie
    jak wyżej (najwyżej się okaże, że deklaracja już była złożona).
    Ustne pytanie grozi wtedy mandatem za nieterminowe zgłoszenie.

    pzdr, Gotfryd