  • 1. Data: 2003-11-09 21:07:23
    Temat: Ulga budowlana a podatek od sprzedaży nieruchomości?
    Od: "Karol" <n...@n...net>

    Witam,
    Mam małe pytanko- gdzieś czytałem o podobnej sprawie, ale nie mogę znaleźć
    gdzie, a googlanie nie pomaga ;-)

    1. Jestem w trakcie budowy domu-wykorzystywałem dużą ulgę budowlaną do roku
    2002 włącznie.
    2. W tym roku i w następnych latach nie planuję już z niej korzystać (bo i
    tak osiągnąłem limit)
    3. W tym roku (2003), aby uzyskać środki na kontynuację budowy, chcę
    sprzedać mieszkanie. Niestety, kupiłem je < 5 lat temu.
    4. W związku z tym złożę do US oświadczenie o przeznaczeniu środków na cele
    budowlane.
    5. I tutaj jest pytanie: czy US może mi obniżyć limit dużej ulgi
    budowlanej o 10 % (działając wstecz)? (gdybym z niej korzystał w tym roku,
    to tak na pewno by się stało - ale ja już zakończyłem odliczanie w ramach
    ulgi w roku poprzednim!)

    Gdzieś w prasie czytałem o podobnym przypadku- może ktoś skojarzy gdzie tego
    szukać, aby mieć jakieś argumenty do obrony przed US???