  • 1. Data: 2004-02-02 21:08:35
    Temat: Ulga budowlana - prawa nabyte?
    Od: "Zygmunt Manter" <z...@o...pl>

    Witajcie

    W 2003 US zakwestionował mi prawo do odliczeń z tytułu ulgi budowlanej:

    W 2000 roku wpłaciłem wkład do spółdzielni mieszkaniowej i z tego tytułu
    zacząłem korzystać z ulgi budowlanej.

    W 2002 roku (czyli po likwidacji ulgi budowlanej) otrzymałem mieszkanie w
    stanie surowym - do wykończnenia. Nazbierałem sporo rachunków, które chciałem
    odliczyć w ramach ulgi budowlanej.

    US stwierdził, że nie mogę korzystać z praw nabytych, bo "czym innym jest wkład
    do spółdzielni mieszkaniowej, a czym innym wykończenie tego mieszkania". Prawa
    nabyte zaś mam do "dalszego wkładu do spółdzielni mieszkaniowej, a nie do
    wykończenia otzrymanego mieszkania".

    Czy rzeczywiście nie da się odliczyć tych wydatków. Może jest jakiś kruczek?

    Proszę o pomoc
    Zygmunt

  • 2. Data: 2004-02-03 08:50:20
    Temat: Re: Ulga budowlana - prawa nabyte?
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Zygmunt Manter" napisał:

> [...]
    Prawa
    > nabyte zaś mam do "dalszego wkładu do spółdzielni mieszkaniowej, a nie do

    Witam:)

    Gdybyś odliczył w zeznaniu za 2001 chociaż małą fakturę na zakup
    czegokolwiek - wanny, glazury, armatury itp, wykazując ten wydatek jako
    wykończenie, razem z wkładem, to US nie miałby się do czego czepnąć.

    Gdybyś miał takową fakturę, mógłbyś złożyć korektę za 2001 rok, wykazując ją
    jako wykończenie.... i wtedu US musiałby uznać.

    pozdrawiam
    sia_ka