  • 1. Data: 2003-03-26 13:31:52
    Temat: Ulga budowlana, sprzedaż starego mieszkania i problemy
    Od: m...@p...onet.pl

    Problem jest taki że kupilismy z żona mieszkanie od developera, umowa
    przedwstępna i pierwsza wpłata były pod koniec 1999 roku, umowa końcowa w
    kwietniu 2001. Pieniądze płaciliśmy w ratach. W marcu 2000 wzielismy
    kredyt,we wrzesniu-październiku 2000 sprzedalismy swoje stare mieszkanie,
    niestety wczesniej niz po 5 latach od zakupu wiec złożylismy oświadczenie, że
    pieniadze przeznaczymy na cele mieszkaniowe. I teraz jest problem ponieważ
    podobno tylko faktury po dacie sprzedazy starego mieszkania moga byc uznane.
    Nie mozemy sie wykazac fakturami na całość kwoty (bo na przykład nie mamy
    rachunków za wykonanie róznych prac wykończeniowych). Pytanie jest takie czy
    mozna powiedziec że na przykład część tych pieniedzy została przeznaczona na
    spłate wcześniej zaciągnietego kredytu hipotecznego albo na spłate pożyczki
    osobie prywatnej?
    Czy Urzad Skarbowy przyjmuje takie tłumaczenie czy nie?
    Bardzo prosze o informacje
    Z góry bardzo dziękuje

  • 2. Data: 2003-03-28 06:38:27
    Od: g...@p...onet.pl

    Mialam bardzo podobny przypadek. Z informacji uzyskanych w US mam
    potwierdzenie, ze MF dopuszcza splate kredytu hipotecznego zaciagnietego na
    zakup nowego mieszkania jako wykorzystanie pieniedzy ze sprzedazy starego
    mieszkania przed uplywem 5 lat. Jednak upewnilabym sie w swoim macierzystym US
    jak oni to widza (co wlasnie zrobilam) i wtedy 100% pewnosc. Nie wiem natomiast
    czy korzystasz z duzej ulgi budowlanej. Problemem pozostaje, jezeli z niej
    korzystasz to czy powinienes sobie taka ulge, czesc za 2000 rok, pomniejszyc o
    10% kwoty ze sprzedazy mieszkania w 2000 roku. Jezeli masz watpliwosci to
    jednak odsylam do macierzystego US i do serwisow prawnych w i-necie, gdzie po
    opisaniu swojego problemu mozesz uzyskac porade prawna, oczywiscie platna, ale
    w sumie oplaca sie :)
    basia