  • 1. Data: 2003-03-26 12:27:56
    Temat: jak jest z podatkami od podw. kapitalu z agio ? HELP ME please !!!!
    Od: "SapeR" <s...@i...pl>

    Jak w tamacie - wiem ze byla o tym dyskusja w 2002 r.,
    i mialo sie to zmienic - chodzi o kwestie podatku dochodowego
    od osob prawnych od nadwyzki wplacanej do spolki ponad
    wartosc nominalna obejmowanych udzialow !

    Aha... no i chodzi o sp. z o.o., bo w S.A. to zawsze bylo bez podatku,
    a w sp. z o.o. nie - i stad dyskusja powstala - dlaczego nie na rownych
    zasadach i przy sp. z o.o. jest, a przy S.A. nie ma !

    Prosze powiedzcie cos jak to jest aktualnie ? Czy trzeba od tego zaplacic
    pdof, czy nie ?

    Pozdr

    sap

  • 2. Data: 2003-03-26 22:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Mar 2003, SapeR wrote:
    [...]
> [...]
    >+ wartosc nominalna obejmowanych udzialow !
    [...]
    >+ Czy trzeba od tego zaplacic pdof, czy nie ?

    Zeznam że nie wiem, ale podejrzewałbym pdop, a nie pdof !
    Dobrze myślę ?
    Z "uwag mało związanych" to pamiętam że w razie zasilenia spółki
    pieniędzmi z zysku (niwypłaconego jako dywidenda) - to AFAIR zależy
    to od zapisu w umowie. Jeśli nic nie zapisano - to obowiązuje
    ustawowe "należenie się dywidendy" (i podatek), jeśli dopuszczono
    przeznaczenie zysku na kapiatał - to musi być prawomocna uchwała.
    Ale w zakresie "żywej gotówki z udziału" pojęcia nie mam :(

    >+ Pozdr

    wzjm ! - Gotfryd