  • 1. Data: 2005-04-02 13:14:11
    Temat: Ulga mieszkaniowa odsetkowa - PIT - D
    Od: j...@w...pl (jacek)

    Witam
    Nie wiem jak obliczyć odsetki, które dotyczą części mieszkaniowej. Do pomocy
    zastosowałem program Pity2004NG z PIT-D.
    Ale czy napewno on dobrze wszystko policzy ?
    Przeczytajcie i poradźcie.

    Dla jasności sprawy przedstawię swoją sytuację. Moje mieszkanie kosztowało
    80 000 zł co wstawiłem w pole 27d Łączna kwota wydatków poniesionych w
    związku z inwestycją. Zaciągnąłem kredyt w wysokości 60000 zł. Niestety
    developer na fakturze zamiast grunt wstawić w części, w kórej zapłaciłem
    gotówką to wstawił w części kredytowanej (dokładnie 55 000 część
    mieszkaniowa i 5000 część gruntu). Pytałem się w Urzędzie Skarbowym jak
    rozwiązać tą sytuację to odpowiedziano mi, że Bank, który mi udzielił
    kredytu musi mi wystawić zaświadczenie w jakiej części odsetki dotyczą
    części mieszkaniowej a w jakiej dotyczą gruntu. Bank na to odpowiedział, że
    tego typu kredyt brało wiele osób i nikt o tak szczegółowe dane nie prosił.
    Zrozumiałem więc, że ten problem musi być rozwiązywany w inny sposób. Na
    pomoc przyszedł mi program Pity2004NG. Program sam oblicza jaką część
    odsetek mogę sobie odliczyć. Ale czy robi to dobrze i Urząd Skarbowy nie
    zarzuci błędnego obliczenia ? Powtarzam mój US chce aby obliczenia dokonał
    bank. Tymczasem bank nie ma podstawy do wyliczenia tych proporcji gdyż w
    umowie kredytowej nic nie ma na temat ile poszło na część mieszkaniową a ile
    na grunt. Podstawą do ustalenia proporcji jest faktura, którą posiadam
    osobiści. Tylko teraz jak policzyć te proporcje ? US nie podaje żadnego
    wzoru. Może u Wasz US ustosunkował się do tego problemu. Z góry dziękuję za
    dyskusję. Pozdrawiam. Mój mail j...@p...fm