  • 1. Data: 2005-04-02 15:11:21
    Temat: Gdzie lepiej pracować: w US czy innym urzędzie?
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Witam

    Kolejne pytanie: co ma większe perspektywy (w ciągu 1-2 lat): praca w
    Urzędzie Skarbowym czy w samorządowym urzędzie "pomocniczym" (nie głównym),
    ale przy funduszach europejskim? W pierwszym urzędzie zarobię o 25% więcej
    (na początek), praca w miarę stabilna, z czasem można ubiegać się o
    stanowisko urzędnika mianowanego (ok. + 800zł brutto więcej, ale trzeba
    pracować kilka lat w Urzędzie, sprawdzić się i być naprawdę dobrym), w
    drugim z kolei praca z funduszami, choć płace i praca niepewne (różne
    dochody samego urzędu, zmiany personalne).

    Co daje jedna, a co druga praca (+/-)?

    Co byście wybrali i dlaczego?

    Za odpowiedzi dzięki
    Pozdrawiam
    T.N.

  • 2. Data: 2005-04-02 17:18:30
    Temat: Re: Gdzie lepiej pracować: w US czy innym urzędzie?
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > z czasem można ubiegać się o
    > stanowisko urzędnika mianowanego (ok. + 800zł brutto więcej, ale trzeba
    > pracować kilka lat w Urzędzie, sprawdzić się i być naprawdę dobrym),
    dwa lata pracy + certyfikat z języka + zdany egzamin + studia ukończone +
    niekaralność. "Sprawdzić się i być naprawdę dobrym" nie mają nic do rzeczy

    > Co daje jedna, a co druga praca (+/-)?
    W US jeśli będziesz pracował w podatkach i wyszkolisz się w tym to potem
    będziesz miał większe perspektywy zmiany pracy (chyba nie chcesz siedzieć w
    US do końca swych dni). Każda firma płaci podatki a nie każda korzysta z
    funduszy unijnych. Fundusze to wiedza "krótkoterminowa". Wybrałbym US.

  • 3. Data: 2005-04-02 17:31:02
    Od: "Tomasz Nowak" <n...@o...pl>

    Dzięki za odpowiedź

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości...
    > " być naprawdę dobrym" nie mają nic do rzeczy

    Nominacje na urzędnika dostają najlepsi, gdyż jest limit przyjęć. Zatem nie
    wystarczy jedynie spełniać wymogi formalne, ale trzeba być lepszym od
    innych. To miałem na myśli... :-)

> [...]
    > US do końca swych dni). Każda firma płaci podatki a nie każda korzysta z
    > funduszy unijnych. Fundusze to wiedza "krótkoterminowa". Wybrałbym US.

    Zatem pierwszy głos za US. O dziwo, wszyscy moi znajomi stawiają na
    fundusze... Jeżeli chodzi o podatki w urzędach, to nie sądzę, aby taka
    wiedza była potrzebna w "normlanej" firmie, w dodatku w urzędzie
    skarbowymmożna trafić do różnych referatów/działów, niekoniecznie
    przydatnych w danej firmie (np. podatki majątkowe).

    Pozdrawiam
    T.N.

  • 4. Data: 2005-04-02 18:42:11
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mirek <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ... Każda firma płaci podatki a nie każda korzysta z
    > funduszy unijnych. Fundusze to wiedza "krótkoterminowa". Wybrałbym US.

    Szczerze wierzysz w to, że ta biurokracja tak szybko upadnie?
    A może to my wyjdziemy z Unii?

  • 5. Data: 2005-04-02 21:49:33
    Od: "SiEmIoN" <s...@p...onet.pl>

    > Nominacje na urzędnika dostają najlepsi, gdyż jest limit przyjęć. Zatem
    > nie wystarczy jedynie spełniać wymogi formalne, ale trzeba być lepszym od
    > innych. To miałem na myśli... :-)

    No i pierszeństwo mają ludzie ze służby cywilnej i oraz z pańswowej szkoły
    wyższej przygotowującej ludzi do pracy w służbie i korpusie cywilnym.

> [...]
    > skarbowymmożna trafić do różnych referatów/działów, niekoniecznie
    > przydatnych w danej firmie (np. podatki majątkowe).

    W US nabierzesz bardziej wszechstronnego i gruntownego doświadczenia. Ale
    powiem Ci z własnego doświadczenia: czasami bedziesz mylił dzień z nocą, a
    jedyne co będziesz widział to stos teczek ze sprawami. W przypadku funduszy
    to jest lanie wody i wymiana ciagła papierków. A to to się nie podoba a to
    co innego, bo przy funduszach to nawet Ci którzy je tworzyli nie wiedzą o co
    biega i czego chcą, tzw. mniemanologia stosowana. Konkludując. Chcesz się
    czegoś w życiu nauczyć i nie boisz się pracować wybierz US
    (zazdroszczęludziom którzy mają możliwośc przebierać w ofertach, 3mln ludzi
    w polsce takiego komfortu nie ma).

    --
    Pozdrawiam :) helldust
    h...@t...pl

  • 6. Data: 2005-04-03 00:57:26
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > bo przy funduszach to nawet Ci którzy je tworzyli nie wiedzą o co
    > biega i czego chcą

    kon by sie usmial :)
    chciales powiedziec, ze przy podatkach wiedza?

    pozdrawiam
    grzess

  • 7. Data: 2005-04-03 15:37:21
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Szczerze wierzysz w to, że ta biurokracja tak szybko upadnie?
    > A może to my wyjdziemy z Unii?
    traktat nie przewiduje możliwości wyjścia z unii......

    m.

  • 8. Data: 2005-04-05 19:34:52
    Temat: Odp: Gdzie lepiej pracować: w US czy innym urzędzie?
    Od: "albert" <a...@w...pl>

    > Co daje jedna, a co druga praca (+/-)?
    >
    > Co byście wybrali i dlaczego?
    >
    > Za odpowiedzi dzięki
    > Pozdrawiam
    > T.N.
    >
    > ja bym sie czegoś nauczył naprawdę pożytecznego
    i wtedy się wziął dopiero do prawdziwej pracy.
    a praca w skarbówce czy w finansach unijnych to
    po prostu marnowanie społecznych pieniędzy
    inaczej mówiąc rak na zdrowej tkance społeczeństwa.