    From: "MS" <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ulga remontowa a kasa mieszkaniowa?
    Date: Wed, 17 Sep 2003 13:49:47 +0200

    Witam wszystkich!
    Czy ktoś z szanownych grupowiczów, zorientowany w podatku od os. fiz. pomoże
    mi rozwiać taką oto wątpliwość:
    Otóż z racji tego, że w grudniu 2001 rozpocząłem oszczędzanie w kasie
    mieszkaniowej, nabyłem prawo do ulgi z tego tytułu - z czego z przyjemnością
    skorzystałem w rozliczeniach za lata 2001 i 2002 i mam zamiar korzystać w
    kolejnych latach. Załóżmy że okres oszczędzania wynosi 3 lata (a więc do
    listopada 2004r.). Tymczasem na wiosnę 2004r. mam zamiar dokonać remontu
    mieszkania (prawo do ulgi remontowej już nabyłem w tym roku - a więc mogę z
    niej korzystać do końca 2006r.). Ponieważ remont chcę częściowo sfinansować
    środkami z kasy, a te mogę uzyskać najwcześniej dopiero w grudniu 2004, więc
    mam zamiar wziąć kredyt pomostowy na remont, który to kredyt spłacę środkami
    wycofanymi z kasy (jest to - o ile wiem - dopuszczalne). Trochę to
    skomplikowane i stąd moja wątpliwość: jak będą wyglądały moje rozliczenia z
    fiskusem za najbliższe lata. Czy ulga z tytułu osczędzania w kasie mieszk.
    ma jakiś związek z ulgą remontową? Czy nie jest tak, że przeznaczając
    pieniądze z kasy m. na remont, tracę prawo, lub ograniczam wysokość jednej z
    tych ulg?
    Będę wdzięczny z wszelkie światłe wskazówki.

    Pozdrawiam.

    Michał