  • 1. Data: 2006-03-03 18:47:48
    Temat: Ulga remontowa - mieszkanie, w którym się nie mieszka
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    Wydaje mi się, że nie można odliczyć sobie w ramach ulgi wydatków
    poniesionych na remont/moderniz. mieszkania, którego jest się
    właścicielem, ale w którym się nie mieszka.
    Czy dobrze mi się wydaje?

    Renata

  • 2. Data: 2006-03-03 21:47:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> w
    .waw.pl>:

    > Wydaje mi się, że nie można odliczyć sobie w ramach ulgi wydatków
    > poniesionych na remont/moderniz. mieszkania, którego jest się
    > właścicielem, ale w którym się nie mieszka.
    > Czy dobrze mi się wydaje?

    A dlaczego tak Ci się wydaje?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2006-03-03 22:22:16
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    n.waw.pl>:

    > A dlaczego tak Ci się wydaje?

    Bo w ustawie stoi:

    podatnik:
    1) poniósł wydatki _na własne potrzeby
    mieszkaniowe_, przeznaczone na remont i modernizację - zajmowanego na podstawie
    tytułu prawnego - budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz
    wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub
    wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów,

    Renata

  • 4. Data: 2006-03-04 13:40:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    .waw.pl>:

> [...]
    > wpłaty na wyodrębniony fundusz remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub
    > wspólnoty mieszkaniowej, utworzonych na podstawie odrębnych przepisów,

    To zalezy od potrzeb mieszkaniowych.
    Jesli masz dwa mieszkania, np. w dwóch różnych miastach i mieszkasz i tu
    i tu, to jak najbardziej takie potrzeby mieszkaniowe masz.

    Jesli natomiast wyremontujesz i mieszkanie wynajmiesz, to wówczas US się
    przyczepi jak się o tym dowie.

  • 5. Data: 2006-03-05 00:44:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl>
    napisał w wiadomości
> [...]
    > poniesionych na remont/moderniz. mieszkania, którego jest się
    > właścicielem, ale w którym się nie mieszka.

    Nie wiem. Ja mam 2 mieszkania, oba w tym samym miescie, i nie
    ograniczam sie Faktury biore zawsze na jeden z tych adresow dla
    prostoty (zreszta pod zadnym z nich i tak nie jestem zameldowany).:-).

    marekz