  • 1. Data: 2006-03-03 16:48:07
    Temat: Darowanie dużej sumy pieniędzy w rodzinie - jak to załatwić z US?
    Od: "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl>

    Witam!

    Ktoś z rodziny chce mi się dołożyć do kupna działki. (ok 25 000zł). Jaką
    umowę powinniśmy podpisać, tak by US nie przyczepił się, skąd miałam
    fundusze na całą działkę, skoro nie wynika to z moich dochodów? Umowa
    pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??

    pozdrawiam
    Ela

  • 2. Data: 2006-03-03 17:23:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Młoda" <r...@n...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    > funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??

    Najlepiej, zwłaszcza że mówisz iż to ma być darowizna.
    Po co kłamać, skoro zgodnie z prawem jest najłatwiej i najtaniej?

  • 3. Data: 2006-03-04 13:39:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Młoda wrote:
> [...]
    > pożyczki chyba odpada no bo przecież ta osoba nie będzie chciała zwrotu
    > funduszy. A czy można to zrobić jako darowiznę ??

    Umowa darowizny jest tu najlepsza.
    Podatek wyjdzie parę złotych.