  • 1. Data: 2002-12-21 20:56:06
    Temat: Umowa Kupna-Sprzedazy i laik
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    Witajcie,

    Bedac osoba fizyczna sprzedaje znajomemu (jednoosobowa firma) stary sprzet
    komputerowy (o wartosci ponizej 1000 zl). Zgodzilem sie na spisanie z nabywca umowy
    KS. Wiem, ze w tym przypadku obaj nie placimy podatku (dobrze wiem ?) - jedynie
    nabywca musi zarejestrowac umowe. Chcialbym prosic kogos, kto mial z tym ostatnio do
    czynienia czy rzeczywiscie nie beda spoczywac na mnie (sprzedajacym) zadne obowiazki
    czy nie zmienia sie (na moja niekorzysc) ustawodawstwo od 01.01.03. Innymi slowy -
    czy powinienem nalegac na spisanie umowy jeszcze w grudniu czy bez roznicy dla mnie
    jesli nastapi to w styczniu ?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-12-21 23:46:21
    Temat: Re: Umowa Kupna-Sprzedazy i laik
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Sat, 21 Dec 2002, Wojciech Skrzypinski wrote:

> [...]
    umowy
    >+ KS. Wiem, ze w tym przypadku obaj nie placimy podatku (dobrze wiem ?)

    Dobrze wiesz.

    >+ - jedynie nabywca musi zarejestrowac umowe.

    Mnie urząd skarbowy wyrzucił za drzwi :) (tak z rok temu co prawda).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-29 21:31:25
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> wrote in message
    jan.zabrze.pl...

    > Mnie urząd skarbowy wyrzucił za drzwi :) (tak z rok temu co prawda).
    > pozdrowienia, Gotfryd

    a czy można nie rejestrując umowy wrzucić ją w koszty ?
    wtedy ty wyrzucisz US za drzwi ?:))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2002-12-30 23:45:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Dec 2002, plusz wrote:

    [...zakup od osoby fizycznej, kwota poniżej limitu PCC...]
> [...]
    >+ > pozdrowienia, Gotfryd
    >+
    >+ a czy można nie rejestrując umowy wrzucić ją w koszty ?

    Ależ ja byłem właśnie w sprawie zakupu "prawie peceta" :)
    (obudowa, MB, trochę RAM, bez HDD) z którego później
    zrobiłem ŚT :) (dokupiwszy nieco złomu :) i OEM :)
    - o którym to OEM też już było, jak mi go Maddy wytykała :))

    Tak BTW - już mi wyparowało jak się rozlicza kupujący - to
    VATowiec PCC *nie* płaci, napisano czarno na białym
    w ustawie o PCC.
    Ustawa leży i marnuje się ;) na www.mofnet.com !

    pzdr., Gotfryd