  • 1. Data: 2005-07-16 14:00:50
    Temat: Umowa autorska a podatki i ZUS
    Od: "autor" <j...@v...pl>

    Jesli pracodawca zawiera ze mną umowę autorską, to kto płaci podatki do urzędu
    skarbowego z wynagrodzenia i czy ja mam obowiązek placić składki do ZUS skoro
    juz jestem ubezpieczona jako członek rodziny.
    Nie mam na ten temat pojęcia i prosiłabym o pomoc.

  • 2. Data: 2005-07-18 09:22:04
    Temat: Re: Umowa autorska a podatki i ZUS
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Nie mam na ten  temat pojęcia i prosiłabym o pomoc.

    To zbędne doprecyzowanie ;-) , sposób w jaki zadajesz pytanie świadczy o
    poziomie wiedzy.

    Podaj precyzyjnie stan faktyczny uwzględniając ;

    -przedmiot i podmioty umowy
    -formę umowy (dzieło,zlecenie,przeniesienie praw?)
    -twój obecny status ubezpieczeniowy,
    itp - to może doczekasz się poprawnej odpowiedzi.

    Pzdr-Kriss

  • 3. Data: 2005-07-18 11:37:16
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "autor" <j...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli pracodawca zawiera ze mną umowę autorską,
    co masz na myśli pisząc "umowa autorska" czy w nagłówku tej umowy użyto
    takeigo okreslenia?

    to kto płaci podatki do urzędu
    > skarbowego z wynagrodzenia
    jeśli to jest typowa umowa cywilno - prawna to twój "zleceniodawca"

    i czy ja mam obowiązek placić składki do ZUS skoro
    > juz jestem ubezpieczona jako członek rodziny.
    jeśli to jest typowa umowa cywilno - prawna to opłaca je twój
    "zleceniodawca" potrącając je z umowy; oczywiście jesli nie masz innego
    tytlułu do ubezpieczenia tj. umowa o pracę czy DG; ubezpieczenie "jako
    członek rodziny" jest tu niewazne bo obejmuje tylko ubezpieczenie zdrowotne.

    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]