  • 1. Data: 2005-07-16 07:57:01
    Temat: Utracony paragon
    Od: dK <c...@w...pl>

    Witam,

    w jaki sposób udokumentować zakup, który był zakupem na paragon fiskalny
    (materiały biurowe), jeśli w wyniku zdarzenia losowego paragon ten został
    utracony? Jeśli się dobrze orientuje, to nie ma duplikatów paragonów, więc
    nie mam co się zgłąszać do wystawcy:)

    pozdrawiam
    dK

  • 2. Data: 2005-07-16 07:58:29
    Temat: Re: Utracony paragon
    Od: dK <c...@w...pl>

    Sat, 16 Jul 2005 09:57:01 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, dK napisał(a):

> [...]
    > utracony? Jeśli się dobrze orientuje, to nie ma duplikatów paragonów, więc

    Dodam jeszcze tylko, że chodzi o rok 2003, więc nie ma możliwości po prostu
    pominąć tego w KPiR.
    dK

  • 3. Data: 2005-07-16 20:01:09
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    A jeżeli ja się dobrze orientuję to kasa fiskalna drukuje w dwóch
    egzemplarzach. Kopia jest u sprzedwacy.
    Tylko nie wiem czy każda i czy obowiązkowo się ją przechowuje.

    > Dodam jeszcze tylko, że chodzi o rok 2003, więc nie ma możliwości po
    > prostu
    > pominąć tego w KPiR.
    Nie rozumiem jakim cudem wcięło ci akurat ten paragon.
    A wolno do kpir wpisać wydatek, który udokumentowany jest paragonem
    fiskalnym?
    To po jakiego grzyba mi każą brać faktury?
    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2005-07-17 15:36:00
    Od: dK <c...@w...pl>

    Sat, 16 Jul 2005 22:01:09 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, pawelj
    napisał(a):

    > A jeżeli ja się dobrze orientuję to kasa fiskalna drukuje w dwóch
    > egzemplarzach. Kopia jest u sprzedwacy.
    > Tylko nie wiem czy każda i czy obowiązkowo się ją przechowuje.

    Jasne, tylko jak udowodnić, ze ja to ja. Paragony są bezimienne i wystawca
    może stwierdzić, ze nie da, bo sobie nie przypomina, że to ja kupowałem :)

    > Nie rozumiem jakim cudem wcięło ci akurat ten paragon.
    > A wolno do kpir wpisać wydatek, który udokumentowany jest paragonem
    > fiskalnym?
    > To po jakiego grzyba mi każą brać faktury?

    No wcięło mi.... cóż poradzić.... skradziono mi dokumentację firmową,
    zgłosiłem to do US-u, kazano mi odtworzyć dokumentację... i pozostały mi w
    sumie te nieszczęsne paragony do "odtworzenia"

    Czy można wpisać? Tak, można wpisać - materiały, środki czystości i BHP, i
    materiały biurowe - podpinasz to do dow. wewnętrzn.

    Ustawodawca przewidział duplikaty dla faktur zobowiązując wystawców do ich
    przedstawienia na żądanie nabywcy nie biorąc pod uwagę jednak paragonów. W
    sumie sytuacja patowa i nie za bardzo wiem co z tym fantem zrobić.

    dK