  • 11. Data: 2008-07-09 09:48:44
    Temat: Re: Umowa o dzieło - dziwna sprawa z podatkiem:(
    Od: "FFS" <...@...c>

    Przeczytałem i co z tego wynika? Co robić?
    Toć od lat wystawiam DOBRE rachunki z kosztem, podatkiem itp. Dostaję od np.
    30 firm PIT 11 wypełniam zeznanie roczne i juz. Pierwszy raz mam takiego
    zonka:(

    Ale MI TO (koszt,podatek,netto) wywalił z rachunku - wyciął z rachunku w
    WORDdzie i wydrukował bez tego. napisał do wypłaty 5000 zł brutto, wyjął z
    kasy i wypłacił. Mam KW.

    To co ja kręcę??? Miałem kasy nie przyjąć jak gość się upierał i już. Albo
    to albo nic...

    I co dalej?

    Mam pójść z moim rachunkiem 5000 zł za zlecenie brutto, koszty 50%, zaliczka
    19%x2500=475 zł 5000-475 zł =4525 zł Taki rachunek wywalił do kosza!!!

    JA to miałem, a dostałem 5000 zł i ... spadaj. O tyle. Kasę mam za zlecenie,
    ale nie chcę problemów z US.

    ech...

  • 12. Data: 2008-07-09 10:02:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "FFS" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > WORDdzie i wydrukował bez tego. napisał do wypłaty 5000 zł brutto, wyjął z

    No i ok.
    Ale Ty takiego rachunku podpisywać nie powinieneś.
    Daj mu normalny, jak Ci wypłaci całość, to jego sprawa - on będzie
    odpowiadał.

> [...]
    > kosza!!!
    >
    > JA to miałem, a dostałem 5000 zł i ... spadaj. O tyle. Kasę mam za

    Albo będziesz miał problemy z US, albo z tym księgowym.
    Nie da się zjeść ciastka i mieć ciastka.
    Może go przekonasz.

  • 13. Data: 2008-07-09 14:23:46
    Od: "FFS" <...@...c>

    > Ale Ty takiego rachunku podpisywać nie powinieneś.
    > Daj mu normalny, jak Ci wypłaci całość, to jego sprawa - on będzie
    > odpowiadał.

    Dzięki i tak robię. Pieniądze juz mi wypłacił - całość brutto. Jutro oddam
    mu mój rachunek i zażadam zwrotu tamtego. Mam nadzieję, że się dogadamy.
    Pozdrawiam.

  • 14. Data: 2008-07-09 16:39:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    FFS wrote:

    > Toć od lat wystawiam DOBRE rachunki z kosztem, podatkiem itp.
    > Dostaję od np. 30 firm PIT 11 wypełniam zeznanie roczne i juz.

    O, kolego, a ty przypadkiem działalności gospodarczej nie prowadzisz?
    Bo US może uważać, że tak.

    > Ale MI TO (koszt,podatek,netto) wywalił z rachunku

    poprawka.
    formalnie rachunek wystawiaszs ty, czyli dla us, będzie "wywaliłeś".

    > To co ja kręcę??? Miałem kasy nie przyjąć jak gość się upierał i już.
    > Albo to albo nic...

    Miałeś wystawić rachunek i np. wysłać.

    > I co dalej?
    >
    > Mam pójść z moim rachunkiem 5000 zł za zlecenie brutto, koszty 50%,
    > zaliczka 19%x2500=475 zł 5000-475 zł =4525 zł Taki rachunek wywalił do
    > kosza!!!
    A co cie obchodzi co on robił z rachunkiem przez ciebie wystawionym.
    Za tydzień wysłać wezwanie do zapłaty i już.

    > JA to miałem, a dostałem 5000 zł i ... spadaj. O tyle. Kasę mam za
    > zlecenie, ale nie chcę problemów z US.

    teraz to jest po rybkach.
    Nic nie robić.
    Następnym razem takiego czegoś nie podpisywać, rachunek wysłać poleconym
    pocztą i czekać na kasę na koncie.

  • 15. Data: 2008-07-09 19:22:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:g52pke$sv0$1@inews.gazeta.pl>:

    > poprawka.
    > formalnie rachunek wystawiaszs ty, czyli dla us, będzie "wywaliłeś".

    Ja tam sie na rachunkach za dzieło nie wyznaję, ale mam pytanie:

    który przepis obliguje wystawiającego rachunek do policzenia podatku, który
    ma wpłacić do US zamawiający dzieło?

    Warunki "współpracy" obie strony znają, o tu:
    <http://72.14.235.104/search?q=cache:HLZYksSkdZcJ:ww
    w.biol.uni.lodz.pl/index.php%3Foption%3Dcom_docman%2
    6task%3Ddoc_view%26gid%3D47%26Itemid%3D144+umowa+o+d
    zie%C5%82o+rachunek+przepisy&hl=en&ct=clnk&cd=2>
    taki szablon umowy i rachunku w jednym jest

    Reasumując: gdyby zastosowac powyższy szablon, to rachunek został wystawiony
    prawidłowo, tylko zamawiający wypłacił za dużo wykonawcy (jednocześnie nie
    wpłacił należnego podatku na konto US) i to on ma problemy z US i roszczenie
    o zwrot nadpłaconych pieniędzy od wykonawcy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 16. Data: 2008-07-09 21:59:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, 'Tom N' wrote:

    > Ja tam sie na rachunkach za dzieło nie wyznaję, ale mam pytanie:
    >
    > który przepis obliguje wystawiającego rachunek do policzenia podatku, który
    > ma wpłacić do US zamawiający dzieło?

    Dobre pytanie.
    Rozbija się o pytanie co rozumieć przez "ogólną sumę należności wyrażoną
    liczbowo i słownie" - kwotę netto czy brutto?
    Przyznam że nie wiem, i to co piszesz (że brutto) wygląda na
    akceptowalne... niemniej dopisałbym w pozycji "płatność" (sposób
    zapłaty czy jak tam kto stosuje) "po potrąceniu należnej zaliczki
    na podatek" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-07-10 09:55:01
    Od: "FFS" <...@...c>

    Wygląda na to, że masz rację. Na moim rachunku jest wpisana kwota brutto.
    Poniżej stwierdzenie ZAMAWIAJCEGO - odbieram dzieło i akceptuję do wypłaty -
    i znowu kwota brutto. Na innych rachunkach podobnie. tylko kwota brutto, a
    wynagordzenie dostawałem na konto po potrąceniu zaliczki.

    Dzwoniłem do informacji podatkowej i pani twierdzi, że powininem dogadać się
    z tym księgowym a jak nie to samemu rozliczyć się z US. Zapomniałem tylko
    kiedy wpłacić mam zaliczkę, teraz do 20-tego czy dopiero uregulować wszystko
    w zeznaniu rocznym.
    Pani stwierdziła, że księgowy łamie ustawę i może mnie podciągać pod art 18,
    ale żle robi, bo PŁATNIK istnieje - ale ma to gdzieś. Dla nich to dziwne
    zachowanie firmy, ale cóż w Polsce wszystko jest możliwe.

    Już wiem, że jak będę miał jeszcze kilka zleceń to założę DG i będzie po
    problemie...będą inne:(

    Pozdrawiam.

  • 18. Data: 2008-07-11 17:43:16
    Od: Rafał Prasał <r...@g...com>

    FFS wrote:
    > Dzięki za odpowiedzi. Już myślałem, że nie wiem co robię.
    > Koszmar. Gadałem z gościem 2 razy i dwa razy bełkotał coś, że inne firmy
    > przez te lata robiły mi przyslugę.
    > I ktoś taki prowadzi księgi firmie!
    >
    > Mam od tej firmy kolejne zlecenie na zdjęcia... I co mam tak cały czas brać
    > brutto i uregulować wszystko razem z zeznaniem rocznym?

    umówić sięna kwotę netto :>,
    albo przy nim zadzwonić do US z prośbą o wyjaśnienie, pogada i może się
    "dokształci".

  • 19. Data: 2008-07-13 22:13:50
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    FFS wrote:

> [...]
    > brać
    > brutto i uregulować wszystko razem z zeznaniem rocznym?

    Ja na twoim miejscu zrobiłbym co następuje:

    - skoro wystawiłeś błędny rachunek, wystawiłbym rachunek korygujący (mniemam
    że jest coś takiego w analogii do faktury korygującej), tym razem zgodny z
    przepisami, tj. suma brutto, koszty uzyskania 50/20%, podatek, kwota
    netto/do wypłaty.
    - przelałbym im różnicę między tym co ci wypłacili a tym co powinni ci
    zapłacić netto na konto,
    - rachunek kor. wysłałbym poleconym (dla spokojności za potwierdzeniem
    odbioru), że wysyłasz rachunek korygujący, nadpłatę należnej ci kwoty
    zwróciłeś na konto takie a takie, w załączeniu potwierdzenie przelewu.

    i z twojej strony tyle zmartwienia, oprócz tego że pewnie więcej zleceń od
    tej firmy nie będziesz miał (ale z drugiej strony, czy warto się z taką
    firmą wiązać?)

    p. m.