  • 1. Data: 2006-03-12 14:07:09
    Temat: Umowa o dzieło, jest PIT, nie ma pieniędzy!!
    Od: "kamil" <k...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam problem - podpisałem umowę o dzieło, która wyszła tzw. timeoutem.
    I ja i firma odpuściliśmy sobie temat z winy tak naprawdę obu stron. W sumie
    w dość zaawansowanym stadium projektu firma stwierdziła, ze przejmują dalszą
    robotę. Nie powiem, że nie było mi to na rękę. Także temat zostawiłem bez
    żalu. W umowie zastrzegli sobie możliwość zerwania w każdej chwili, jednak
    zerwanie umowy nigdy nie nastąpiło.
    Jakie było moje zdziwienie gdy dostałem teraz PIT 8B z wypłatą i zapłaconym
    podatkiem. Nie podpisywałem żadnych rachunków ani nic w tym guście. Nie
    dostałem też żadnych pieniędzy (pomijając zaliczki z których się z grubsza
    rozliczyłem - z dokładnością do 20% sumy z PITu). Suma nijaka, nazwał bym to
    księżycową. Ułamek tego co było na umowie, ale z kosmicznymi groszami. Jakby
    wynik jakiegoś obliczenia. Wygląda mi to na bardzo kreatywną księgowość z
    wykorzystaniem moich danych.
    Jestem obecnie przed rozmową z firmą. Wcześniej jednak chciałem zapytać co
    mogę w tej sytuacji zrobić. Czy mogę się na ten PIT jakoś wypiąć? Czy to
    jest tak, że jak ktoś ma moje dane i niezamkniętą umowę, to będzie w stanie
    zawsze wypisywać sobie na mnie pieniądze?? Czy sytuacja jest w ogóle do
    odkręcenia? A może są szanse odzyskania pieniędzy które w PITie przecież
    "dostałem"?
    I co z tym fantem teraz zrobić.
    Z góry dzięki za wszelkie rady.
    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2006-03-18 10:28:27
    Temat: Re: Umowa o dzieło, jest PIT, nie ma pieniędzy!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Mar 2006, kamil wrote:

    > Jakie było moje zdziwienie gdy dostałem teraz PIT 8B z wypłatą i zapłaconym
    > podatkiem. Nie podpisywałem żadnych rachunków ani nic w tym guście. Nie
    > dostałem też żadnych pieniędzy

    ...i to wygląda intrygująco. Przecież "oni" muszą mieć jakiś dowód
    księgowy! Od zawsze się upieram że umowa takim dowodem nie jest.
    Napisz o efektach.

    > A może są szanse odzyskania pieniędzy które w PITie przecież
    > "dostałem"?

    ...nie można wykluczyć - jak ktoś np. sfałszować dowód wypłaty albo
    rachunek to od oszusta...
    Podejrzewam że okaże się iż popełnili błąd - albo tak powiedzą, ale
    to przecież paczka błędów by była potrzebna (a nie jeden).
    Dlatego z ciekawości pytam o zakończenie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)