  • 1. Data: 2006-04-25 19:01:52
    Temat: Umowa o dzieło - podatek
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Witam.
    Przeszukałem archiwum ale tylko się pogubiłem.

    Podpisałem (nie prowadzę DG) z firmą (w której nie jestem zatrudniony)
    umowę o dzieło. Dzieło zostało wykonane. Umawialiśmy się na kwotę
    załóżmy 100 brutto.
    Zleceniodawca przelał mi na konto te 100zł.

    Czy nie powinno być tak, że dostaję do ręki 84,8 a 15,2 jako zaliczkę na
    podatek odprowadza zleceniodawca? Czy ja jako zleceniobiorca muszę
    odprowadzić tą kwotę do swojego US?

    Czy to że jestem studentem i jeszcze rencistą coś zmienia?

  • 2. Data: 2006-04-25 21:17:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło - podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Xorock wrote:
> [...]
    > Zleceniodawca przelał mi na konto te 100zł.
    >
    > Czy nie powinno być tak, że dostaję do ręki 84,8 a 15,2 jako zaliczkę na

    tak.

    Czy ja jako zleceniobiorca muszę
    > odprowadzić tą kwotę do swojego US?

    nie. doliczysz na pit-37 jak się bedziesz rozliczał.

    Kiedy to było w 2005, czy w 2006.

    Generalnie czekaj na pit-11 od nich.
    I zobaczysz co tam stoi
    Moze ktos sie rabnal i zrozumial ze 100 zl mialo byc na reke a pit
    bedzie na wyzsza kwote.
    A w ogole to kto wypisywal rachunek?

    Jesli przysla ci pit-11 na 100 zl brutto, to pewnie w reszte pol wpisza 0.
    To ich problem, ze zrobili zle.

    Wpiszesz to wtedy w pit-37 jak sie bedziesz rozliczal i dopiero wtedy
    ewentualnie wyjdzie ci niedoplata i dopiero wtedy doplacisz.

    jest

  • 3. Data: 2006-04-26 00:11:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Xorock wrote:

    > Podpisałem (nie prowadzę DG) z firmą (w której nie jestem zatrudniony)
    > umowę o dzieło. Dzieło zostało wykonane. Umawialiśmy się na kwotę
    > załóżmy 100 brutto.
    > Zleceniodawca przelał mi na konto te 100zł.

    Może zrozumiał "netto" ;)

    > Czy nie powinno być tak, że dostaję do ręki 84,8 a 15,2 jako zaliczkę na
    > podatek odprowadza zleceniodawca? Czy ja jako zleceniobiorca muszę
    > odprowadzić tą kwotę do swojego US?

    To problem ich księgowości... W najgorszym przypadku pod koniec roku
    będziesz musiał zrobić dopłatę.

    ATSD to dostałeś rachunek? (zasadniczo sam powinienś go wystawić, ale
    zawsze jest tak, że jak współpracuje osoba fizyczna z firmą, to firma
    odwala całą księgowość, włącznie z rachunkiem)

    > Czy to że jestem studentem i jeszcze rencistą coś zmienia?

    Nie. Pod ZUS umowy o dzieło nie podlegają (chyba że z własnym pracodawcą).

  • 4. Data: 2006-04-26 04:56:28
    Od: Xorock <x...@g...com>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Może zrozumiał "netto" ;)
    W umowie jest napisane wyraźnie: Za wykonane dzieło, Zamawiajcy zapłaci
    Wykonawcy kwotę złotych brutto: 100, -

    > ATSD to dostałeś rachunek? (zasadniczo sam powinienś go wystawić, ale
    > zawsze jest tak, że jak współpracuje osoba fizyczna z firmą, to firma
    > odwala całą księgowość, włącznie z rachunkiem)

    Tak, dostałem rachunek. Zaznaczona opcja "podatek opłaca zleceniodawca",
    kwota rachunku brutto 100, do wypłaty te przykładowe 84,8. Wszystko niby
    dobrze ale dziwi mnie pełna wypłata 100zł.

  • 5. Data: 2006-04-26 10:00:48
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > To problem ich księgowości... W najgorszym przypadku pod koniec roku
    > będziesz musiał zrobić dopłatę.

    a to nie wpada do pitu8c?
    wlasnie mialam w rekach takie cos za 2005 rok i nawet nie bylo miejsca na
    wpisanie pobranej zaliczki - wiec podatek od tej kwoty placil podatnik w
    zeznaniu rocznym

    --
    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538

  • 6. Data: 2006-04-26 11:12:16
    Od: Pawel S <p...@S...pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie. Pod ZUS umowy o dzieło nie podlegają (chyba że z własnym pracodawcą).

    Czy mam rozumieć że ZUSowi nic do tego jaki mam dochód z umowy o dzieło?
    Bo mam problem taki, że też jestem rencistą i nie wiem czy są jakieś
    limity roczne w dochodach. Można prosić o info?

    Pozdrawiam Paweł

  • 7. Data: 2006-04-26 14:30:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Xorock wrote:
> [...]
    > kwota rachunku brutto 100, do wypłaty te przykładowe 84,8. Wszystko niby
    > dobrze ale dziwi mnie pełna wypłata 100zł.

    czyli ktos sie rabnal przy wyplacie tylko.
    Pewnie pit tez ci wystawia na 100 brutto.
    Jak ktos sie zorientuje to po prostu dostaniesz pisemko z prosba o zwrot
    15.2 zl z tytulu nienaleznie pobranych swiadczen.
    Jak nie dostaniesz to sie po prostu ciesz, ze ci pare groszy przez
    pomylke podarowali

  • 8. Data: 2006-04-26 21:35:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, Andrzej Lawa wrote:

    > ATSD to dostałeś rachunek? (zasadniczo sam powinienś go wystawić, ale
    > zawsze
    ^^^^^^
    > jest tak, że jak współpracuje osoba fizyczna z firmą, to firma odwala całą
    > księgowość, włącznie z rachunkiem)

    Stanowczo protestuję jakoby ;) ("zawsze" to "zawsze"...)
    Ba, co najmniej raz widziałem jak "firma" się pospieszyła, ale po namyśle
    stwierdzili że dostarczony przez wykonawcę rachunek przyjmą.
    Że co, ze mój? ;) - ale widziałem!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-04-26 21:37:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, ania wrote:

    > Użytkownik "Andrzej Lawa"

    > a to nie wpada do pitu8c?

    Zgubiłem się... co nie wpada?
    Bo UoD to "wpada" do 8b...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-04-27 10:32:25
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Zgubiłem się... co nie wpada?
    > Bo UoD to "wpada" do 8b...

    to tak, ale znajomy caly rok twierdzil ze mial umowe o dzielo, tylko ze na
    koniec roku przyszedl pit8c i w "informacji z art.20 ust. 1" przyszlo
    wynagrodzenie za art.81 ust. 1 o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    dopoki nie zobacze umowy - to nie wiem o jakim dziele mysla:-)