    From: dedek <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło, zaginione 13 groszy..
    Date: Fri, 09 May 2008 13:57:01 +0200

    Witam,

    Jesli temat byl (a pewnie byl nie raz) przepraszam za klopot, ale juz od
    paru godzin wertuje google i archiwa grup i nie moge rozszyfrowac jak
    sprawa sie ma z podatkami w tym @%#@$#$ kraju :(

    Sprawa wyglada tak: umowilem sie z grafikiem (umowa o dzielo z
    przeniesieniem praw majatkowych) na pewna prace na kwote NETTO. Sprawe
    przygotowania rachunku zostawil na mojej glowie. Zadowolony wyprowadzam
    algorytm na brutto:
    podatek = 19%
    koszt_uzyskania_przychodu = 50%
    do_opodatkowania = 100% - koszt_uzyskania_przychodu = 50%
    netto = brutto - brutto*do_opodatkowania*podatek
    czyli:
    brutto = netto/(1-0.5*0.19)

    Obliczam przykladowo dla 1000 zl netto (obliczenia w office grosze moga sie
    nie zgadzac):
    brutto = 1104,97
    kwota do opodatkowania = 552,49
    podatek = 104,97
    sprawdzenie: netto = brutto - podatek = 1000 - Yes, yes, yes

    Ale sprawdzam sobie rachunek, ktory kiedys dostalem od pewnej firmy, a tu:
    brutto = 1105,10
    dochod = 553,00
    nalezny podatek = 105,10
    netto = 1000

    Czy ktos moze poratowac, jakie kroki wykonuje sie wychodzac od kwoty brutto
    albo netto, zeby wszystkie liczby sie zgadzaly? Sprawdzam na googlu,
    grupach i wszedzie jest tylko prosty model z kosztami uzyskania przychodu
    20% lub 50%, ale ten model niestety nie jest dokladny(?) albo ja juz
    zglupialem. Czy stosuje sie jakies zaokraglanie w trakcie do pelnych
    zlotych, albo dziesiatek groszy?

    --
    Pozdrawiam,