  • 11. Data: 2007-06-26 21:43:52
    Temat: Re: Umowa o pelnieniu funkcji kierownika budowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2007, jureq wrote:

    > Dnia Tue, 26 Jun 2007 04:33:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    [...]
    > 3. Naprawdę nie ma przeszkód do zawierania umów zleceń i umów
    > o świadczenie usług między osobami fizycznymi.

    Też tak mówię ;0

    > 4. Cały problem polega na tym, jak rozliczyć podatkowo umowy z punktu 3,
    > jeśli obaj kontrahenci nie prowadzą działalności gospodartczej.

    E tam, nie prowadzą.
    Prowadzą, co najwyżej nie zarejestrowaną!

    Jakoś tak ostatnio wyszło, że co rusz pisuję iż IMO prowadzenie
    niezarejestrowanej (jak to niektórzy mawiają: "nielegalnej") DG
    *JEST* prowadzeniem DG, podobnie jak prowadzenie samochodu bez
    PJ nie przestaje być prowadzeniem samochodu!

    To że ktoś prozą mówi i nie ma tego świadomości (tudzież
    prowadzi DG i nie ma świadomości tego prowadzenia) znane jest
    zdaje się od dawna ;) (już nie pamiętam jak brzmiała anegdotka,
    ale wniosek pasuje :))

    Niewykluczone zresztą (z okazji odrębnych definicji wg PDG czyli
    UoSDG :] i UoPDoOF oraz VAT) że należy zaliczyć ją do DG tylko
    dla VAT (...i skorzystać ze zwolnienia...) oraz UoPDoOF (co
    pociąga za sobą ZUS, bo UoSUS powołuje się na UoPDoOF),
    znaczy mimo niezarejestrowania w UM/UG.
    Ciekawe jak wielkie oczy by w US zrobili :]

    A ten cytat "uzyskiwane wyłącznie od" pewnie wprowadzili po
    Twoich wyczynach :P niemniej ładnych parę lat już on tam
    jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2007-06-26 21:56:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Tuesday, June 26, 2007, 11:43:52 PM, you wrote:

    > On Tue, 26 Jun 2007, jureq wrote:
    ^^^^^
    [...]

    > A ten cytat "uzyskiwane wyłącznie od" pewnie wprowadzili po
    > Twoich wyczynach :P

    Raczej po moich - to był 1990 rok.

    > niemniej ładnych parę lat już on tam jest.

    Jest od początku, czy od pierwotnej ustawy z 1991 roku. Tylko ja mam
    sklerozę i całkowicie o tym zapomniałem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2007-06-26 23:40:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Jun 2007, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > ^^^^^
    > [...]
    >
    > Raczej po moich - to był 1990 rok.

    Mea culpa, zwracam honor :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2007-06-27 08:14:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 23:43:52 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > E tam, nie prowadzą.
    > Prowadzą, co najwyżej nie zarejestrowaną!

    Przy jednej pojedyńczej umowie? Chyba jednak niekoniecznie jest to DG.