  • 1. Data: 2007-06-23 09:13:02
    Temat: gdzie znajde uzasadanienia przepisów podatkowych
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    Zawsze sie zastanawiałem według jakiego klucza rząd układa przepisy
    podatkowe... Np. jeśli chodzi o zwolnienia to dlaczego kasa fiskalna
    musi być jeśli ktoś sprzeda choćby jedną nagraną płytę CD, natomiast
    większość innych rzeczy trzeba sprzedać za 40 tys... Albo inna sprawa -
    dlaczego wykonywanie "doradztwa" powoduje całkowitą utratę możliwości
    zwolnienia z VAT?

    Są gdzieś w sieci logiczne uzasadnienia tych przepisów?

  • 2. Data: 2007-06-23 09:51:32
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Cezary J. napisał:

    > Są gdzieś w sieci logiczne uzasadnienia tych przepisów?
    --------------------^^^^^^^^------------------------
    ----
    LOL :):):):):)

  • 3. Data: 2007-06-23 09:53:43
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 23-06-2007 o 11:13:02 Cezary J. <b...@b...com> napisał(a):

> [...]
    > zwolnienia z VAT?
    >
    > Są gdzieś w sieci logiczne uzasadnienia tych przepisów?

    Do ustaw są uzasadnienia, do rozporządzeń (przynajmniej niektórych) też są,
    ale nie oczekuj że to będa uzasadnienia rzeczywiste - to są buble
    powstające
    w celu spełnienia wymagań odnośnie "projektowania" aktów prawnych.
    Prawdziwe uzasadnienia leżą albo w szufladach lobbystów, albo w
    skretyniałych
    mózgach urzędasów MF.

  • 4. Data: 2007-06-23 09:55:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jun 2007, Cezary J. wrote:

> [...]
    > "doradztwa" powoduje całkowitą utratę możliwości zwolnienia z VAT?
    >
    > Są gdzieś w sieci logiczne uzasadnienia tych przepisów?

    Uzasadnienia powinny być w kategorii "druki Sejmowe" na stronach Sejmu,
    ale logiki w nich spodziewałbym się co najwyżej podatkowej :]
    (niektórzy powiadają ze logika podatkowa leży w tej samej przegródce
    co sprawiedliwość społeczna i krzesło elektryczne - to CEL określa
    funkcję, a nie nazwa, zaś celem podatków jest zebranie pieniedzy, nie
    rozsądek :], na krześle elektrycznym nikt rozsądny nie siada :])

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-06-23 15:43:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cezary J." <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > dlaczego wykonywanie "doradztwa" powoduje całkowitą utratę możliwości
    > zwolnienia z VAT?

    Wiesz - w doradztwie przewaznie bierze sie kupe kasy za nic :) .
    Mniej lukratywne biznesy generuja zawsze jakies koszty - i jesli jestes
    zwolniony, to i tak placisz VAT naliczony w cenie tych kosztow. Jako doradca
    kasujesz forse za nic, masz minimalne koszty, a tym samym maly VAT
    naliczony, wiec Cie panstwo chce dupnac na naleznym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2007-06-24 08:31:35
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Cezary J." <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Są gdzieś w sieci logiczne uzasadnienia tych przepisów?

    Ja Ci chętnie podam. "Chcemy wyrwać jak najwięcej kasy od motłochu,
    najlepiej tak aby motłoch się nie zorientował, że mu ją wyrywamy, a jeszcze
    lepiej jak motłoch da sobie wmówić, że to dla jego dobra.".

    marekz

  • 7. Data: 2007-06-25 09:55:57
    Od: "Cezary J." <b...@b...com>

    SDD pisze:

> [...]
    > kasujesz forse za nic, masz minimalne koszty, a tym samym maly VAT
    > naliczony, wiec Cie panstwo chce dupnac na naleznym.

    Nie zupełnie. Żeby dobrze doradzić trzeba poświęcić wiele czasu na
    wyedukowanie się w danym temacie. Na dodatek cały czas trzeba być na
    bieżąco. Poza tym doradztwo wiąże się często z wyszukiwaniem i
    opracowaniem informacji. Tak więc koszty mogą być równie wysokie co w
    innych biznesach.

    PS. Mówie tu o prawdziwym doradztwie a nie takim gdzie ktoś nic nie robi
    a tylko bierze kasę.