  • 1. Data: 2007-06-24 08:46:18
    Temat: Kupilem auto uzywane - czym to grozi?
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    Witam,

    Kupilem auto osobowe uzywane, ale kupiłem je jako
    osoba prywatna (nie "na firmę").
    Kupilem je od dealera (salonu) na fakturę VAT
    (choć VAT na fakturze jest "ZW", czyli zero).
    Czy w takiej sytuacji wypelniam jakieś PCC
    i place jakieś podatki? Sądze, że nie.

    P.S.
    Trochę mnie dziwi dlaczego VAT jest "ZW"? Gdybym kupował
    jako DG, to czy byłby 22%?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2007-06-24 09:24:23
    Temat: Re: Kupilem auto uzywane - czym to grozi?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 24.06.2007 latet <s...@x...pl> napisał/a:
> [...]
    > Kupilem je od dealera (salonu) na fakturę VAT
    > (choć VAT na fakturze jest "ZW", czyli zero).
    > Czy w takiej sytuacji wypelniam jakieś PCC

    Nie.

    > P.S.
    > Trochę mnie dziwi dlaczego VAT jest "ZW"? Gdybym kupował
    > jako DG, to czy byłby 22%?

    A to zależy od tego, jak salon to auto kupił. Jeśli miał prawo odliczyć VAT
    przy zakupie, to i sprzedałby z VATem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-06-24 14:20:27
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > A to zależy od tego, jak salon to auto kupił. Jeśli miał prawo odliczyć
    > VAT
    > przy zakupie, to i sprzedałby z VATem.

    Nie wiem jak salon kupowal, ale troche dziwne, jesli nie mogl
    odliczyc VAT.

    latet

  • 4. Data: 2007-06-24 15:14:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    latet w <news:f5luhc$6to$1@inews.gazeta.pl>:

    > Nie wiem jak salon kupowal, ale troche dziwne, jesli nie mogl
    > odliczyc VAT.

    Skoro sprzedałem (wzięli i kupili w rozliczeniu) salonu ze stawką zw. to jak
    mógł odliczyć? ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2007-06-24 15:38:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Nie wiem jak salon kupowal, ale troche dziwne, jesli nie mogl
    > odliczyc VAT.

    A jak miał odliczyć VAT, jeśli kupił od nievatowca (konsumenta, na
    przykład)?

  • 6. Data: 2007-06-24 19:49:30
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > A jak miał odliczyć VAT, jeśli kupił od nievatowca (konsumenta, na
    > przykład)?

    No nie, salon kupil nowe auto prosto z fabryki. Nie wiem jak wtedy jest
    z VAT-em.

    latet

  • 7. Data: 2007-06-24 20:49:32
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    .

    > A to zależy od tego, jak salon to auto kupił. Jeśli miał prawo odliczyć
    > VAT
    > przy zakupie, to i sprzedałby z VATem.
    > --
    Witam:) a ja dopytam,jeśli chodzi o salon to jest to zwykły towar
    handlowy więc to rozumiem ,naliczenie=odliczenie,co do sprzedaży samochodów
    jako ST odliczenie przy zakupie ma sie nijak do naliczenia przy sprzedaży
    jeśli autko było używane min 6 m-cy-dobrze gadam?:)

    pozdrawiam
    ania

  • 8. Data: 2007-06-24 21:16:21
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > No nie, salon kupil nowe auto prosto z fabryki. Nie wiem jak wtedy jest
    > z VAT-em.

    Czekaj, zacząłeś o aucie używanym, a teraz mówisz o nowym. Co w końcu
    kupiłeś?

    Jeśli sprzedał Ci auto używane z VAT zw., a Tobie się wydaje, że je kupił nowe,
    to... wydaje Ci się. ;-) Przeszło zapewne przez jakiegoś pracownika, albo
    szefa salonu etc. Teraz je wypucowali, skręcili licznik i jazda. Koledzy
    jeździli kiedyś testowym autem z pewnego salonu francuskiej marki, które
    potem było na sprzedaż z dużo mniejszym przebiegiem. ;)

  • 9. Data: 2007-06-25 02:52:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jun 2007, latet wrote:

    [...komus...]

    > No nie, salon kupil nowe auto prosto z fabryki.

    Nie no, usiłujesz nas skołować, cytuję Twój 1. post:
    "Kupilem auto osobowe uzywane"

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-25 10:02:21
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Czekaj, zacząłeś o aucie używanym, a teraz mówisz o nowym. Co w końcu
    > kupiłeś?

    1. Salon kupił nowe z fabryki.
    2. Salon je zarejstrował i używał do jazd próbnych 7 miesięcy.
    3. Salon sprzedał mi je (osobie prywatnej) jako używane, po dość atrakcyjnej
    cenie.

    I wszystko jest cool i OK i tylko ciekawi mnie dlaczego sprzedano
    mi je z VAT-em "zw".

    Dzieki,

    latet