  • 1. Data: 2009-12-01 17:10:49
    Temat: Umowa o pracę czy umowa zlecenie. Czy ktoś potrafi doradzić?
    Od: Luke <l...@w...pl>

    Witam, mam taki dylemat: niedawno otworzyłem biuro nieruchomości
    niestety puki co nie nie mam jeszcze uprawnień do prowadzenia
    pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości ( uzyskam je za około 4
    miesiące). Postanowiłem więc zatrudnić osobę z licencją tak aby biuro
    działało zgodnie z przepisami. Osoba ta będzie odpowiedzialna zawodowo
    natomiast ja będę wykonywał wszelkie czynności pod jej nadzorem (tak
    brzmi teoria). W praktyce będzie to wyglądało tak że ja będę wszystko
    wykonywał a ta osoba w zamian za to że korzystam z jej numeru
    licencji będzie otrzymywała wynagrodzenie w wysokości jakiegoś
    procentu od prowizji którą ja otrzymam od klienta. Jak wiadomo obecnie
    z transakcjami dotyczącymi nieruchomościami jest dość krucho więc
    jednego miesiąca może być transakcja a innego już nie. W związku z tym
    mam pytanie jaka będzie najbardziej korzystna forma zatrudnienia tej
    osoby? umowa zlecenie czy umowa o pracę na ułamkową część etatu? Jak
    by wyglądał kwestia płacenia zus-u i innych obciążeń w przepadku gdyby
    np. w którymś miesiącu nie miał transakcji i nie wypłacał tej osobie
    wynagrodzenia? Dodam jeszcze że ta osoba jest zatrudniona w innej
    firmie na pełny etat i tam pracodawca opłaca jej zus .

  • 2. Data: 2009-12-07 23:24:27
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Takiej osoby sie nie zatrudnia. Jej się tylko płaci wynagrodzenie.
    Przeważnie to 10-20 % zarobku. Niestety kosztem to nie jest :(

    --
    PawełJ