    From: k...@t...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o pracę + własna firma = JAK?
    Date: 9 Mar 2007 01:44:13 -0800

    Witam.
    Czy będąc zatrudnionym na umowę o pracę na czas nieokreślony, mogę
    założyć własną firmę i skorzystać z ulg dla nowych firm i podatku
    liniowego? Chodzi o zwykłą działalność gospodarczą+VAT+księga prz-roz.
    Działalność gosp. nie będzie miała nic wspólnego z pracą obecną - tą
    na umowę o pracę.
    Z tego co wyczytałem, nie będę musiał płacić ZUS-u, bo płaci go za
    mnie mój pracodwaca w związku z umową o pracę. Ale czy inne skłądki na
    fundusz pracy i zdrowotne muszę płacić czy też nie?
    Czy jak odejdę z etatu i poświęcę się w 100% własnej firmie to będę
    płacił preferencyjne stawki ZUS dla nowych firm czy pełne? Ewentualnie
    ile czasu trwa obniżka ZUS dla nowych firm?

    Dzięki za odpowiedzi lub linki do informacji na sieci.
    Pozdrawiam!