  • 11. Data: 2004-02-24 15:44:17
    Temat: Re: Umowa pożyczki - jak z dochodami Pożyczkodawcy i ile podatek PCC
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek Chmielewski" <j...@d...pl> napisał
    > Tak, jestem wspólnikiem i członkiem zarządu.

    przed pisaniem na grupy dyskusyjne zapoznaj się z netykietą, to po pierwsze, a
    po drugie podatek PCC oblicza się tak jak od podwyższenia kapitału spółki,
    wszystko ładnie wyjaśniła Maddy....

  • 12. Data: 2004-02-24 18:52:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Slayer wrote:
    [...]
    >+ nie mówiąc o praktykach niektórych UeSów które zwalniają umowy pożyczek z uwagi
    >+ na to że pożyczkobiorca jest VATowcem (np. US Kraków - Nowa Huta)....
    >+ :-)

    :O !
    Znaczy: grupy "podatki" nie czytają czy jak ?? ;>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-02-24 18:53:05
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message
> [...]
    > pobrany przez notariusza np. przy umowie spółki) i nadwyzka stanowi
    > kwote nalezną PCC.
    > Skala podatku od kapitału jest degresywane (w miare wzrostu kwoty %
    > podatku sie zmniejsza) więc jest duzo korzystniejsza niż opodatkowanie
    > klasycznej pozyczki.
    >

    > Ale jeżeli pozyczający nie jest wspólnikiem to pozyczka jest po prostu
    > pozyczką, 2% PCC liniowo.
    >
    > W umowie pozyczki powinno być wyraźnie napisane że np. "Jan Kowalski,
    > bedący wspólnikiem spółki ABC i posiadający x% udziałów" pozycza spółce

    Cześć z tych informacji jest już nieaktualna. Była nowelizacja PCC. Teraz np
    pożyczka udzielona przez udziałowców np sp zoo nie jest zmianą umowy spółki,
    a dalej w Art. 9 jest zwolniona z PCC. W przypadku spółek osobowych
    pozostaje nadal bez zmian.

    Również w przypadku umowy spółki nie nalicza się już narastająco tylko
    poprostu
    0,5% od wartości wkładu lub dopłaty.

    pzdr
    Fin

  • 14. Data: 2004-02-24 18:58:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, Jacek Chmielewski wrote:
    [...]
    >+ > >+ w kontekście odprowadzania tzw. podatku Belki przeze mnie,
    [...]
    >+ > banki i podobne instytucje" ? Bankiem zostałeś ? ;)
    >+
    >+ Jeszcze nie, ale kto wie?

    :)

    [...]
    >+ Ale co z tego wynika?

    Protestowałem przeciwko przypisywaniu p. Belce *wszelkich* podatków
    od odsetek. "Co cesarskie cesarzowi"... :), tylko tyle :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 15. Data: 2004-02-24 19:16:32
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Fin" <f...@a...pl> napisał w

    /ciach/
    > Również w przypadku umowy spółki nie nalicza się już narastająco tylko
    > poprostu
    > 0,5% od wartości wkładu lub dopłaty.

    hmm, a czy te zmiany przypadkiem nie obowiązują od 01.05.04??

  • 16. Data: 2004-02-24 22:25:57
    Od: "Fin" <f...@a...pl>

    "Slayer" <a...@o...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Fin" <f...@a...pl> napisał w
    >

    > /ciach/
    >

    > hmm, a czy te zmiany przypadkiem nie obowiązują od 01.05.04??

    Faktycznie, mój błąd większość przepisów w tym wyżej omawiane
    wchodzą w życie z dniem 01.05.2004.

    pzdr
    Fin