  • 1. Data: 2004-08-18 17:19:10
    Temat: Umowa uzyczenia a odpis na cele remontowe
    Od: "Maciek." <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Przepraszam, że nie przejrzałem tych tysięcy postów ale sprawa jest pilna.

    Za kilka dni przystąpię do remontu domu, który jest własnością mojego ojca.
    Jestem tam zameldowany ale to ponoć za mało, abym mógł odpisać ze swego
    dochodu w ramach ulgi na cele mieszkaniowe, tu konkretnie remont mieszkania.

    Wiem, że jeśli podpiszę z ojcem umowę użyczenia części domu, to wtedy będę
    mógł odliczyć koszty remontu. Pytanie końcowe brzmi: czy umowa z ojcem musi
    być spisana u notariusza, czy wystarczy, że będzie to zwykła umowa spisana
    na papierze.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i jeszcze przepraszam za to, że po prostu nie
    mam czasu na przeglądanie google.

    Pozdrawiam,

    M.

  • 2. Data: 2004-08-19 09:29:07
    Temat: Re: Umowa uzyczenia a odpis na cele remontowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Maciek. wrote:
    [...]
    >+ Wiem, że jeśli podpiszę z ojcem umowę użyczenia części domu, to wtedy będę
    >+ mógł odliczyć koszty remontu. Pytanie końcowe brzmi: czy umowa z ojcem musi
    >+ być spisana u notariusza

    Zastanów się: umowa użyczenia daje nieco mniej niż umowa najmu.
    Sądzisz że połowa ludności miejskiej łazi do notariusza zawrzeć
    umowę najmu ?? ;)

    >+ czy wystarczy, że będzie to zwykła umowa spisana na papierze.

    IMHO jak spełnia wymogi formalne (data, podpisy) to nawet jako
    dowód tego i owgo się kwalifikuje :)
    Nie będzie tak łatwo korzystającego wywalić z domu ;)

    >+ mam czasu na przeglądanie google.

    Żartujesz :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd