  • 1. Data: 2004-08-18 12:24:30
    Temat: doręczenie PIT-u
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    Wirtam i prosze o pilna porade!!!!
    Sprawa przedstawia sie nastepujaco.
    Mam do wyslania ponad 700 drukow PIT-11 no i moj szef a wlasciwie glown
    ksiegowa upieraja sie zeby wyslac to bez zwrotnych potwierdzen odbioru. Ja
    upieram sie zeby wyslac ze "zwrotka" poniewaz chcialbym uniknac sytuacji
    kiedy bedzie sie zblizal okres skladania deklaracji rocznych i ludzi
    twierdzacych ze oni zadnego PIT-u nie otrzymali. Zwrotka bedzie w takich
    sytuacjach dowodem absolutnym. W jaki sposob przekonac szefostwo do takiego
    postepowania??? czy sa jakies przepisy mowiace na temat doreczenie PIT-ow???
    Czy sa jakies przepisy mowiace o odpowiedzialnosci pracownika
    (odpowiedzialnego za pobieranie zaliczek i sporzadzanie PIT-ow) za
    niedoreczenie tego druku???
    Prosze o wszelkie porady i doswiadczenia w tym temacie.

    Tomek
    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 2. Data: 2004-08-18 12:52:53
    Temat: Re: doręczenie PIT-u
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    proponuję wysłać listami poleconymi, to bedzie dowód nawet jesli nie
    otrzymasz zwróconych podpisanych kopii.

    pozdrawiam
    monika

  • 3. Data: 2004-08-18 13:39:01
    Od: "KP" <k...@w...pl>

    Zawsze wysyłam listem poleconym.
    - pozdrawiam K.

  • 4. Data: 2004-08-18 16:59:20
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > kiedy bedzie sie zblizal okres skladania deklaracji rocznych i ludzi
    > twierdzacych ze oni zadnego PIT-u nie otrzymali. Zwrotka bedzie w takich

    To pies ich drapał:-(
    Skoro PITa nie dostali niech się upomną
    "Zwrotka" jest tylko kosztowna, a absolutnie nie gwarantuje zawartości
    przesyłki

    Zwykły list tak samo dobrze dojdzie

  • 5. Data: 2004-08-18 17:30:10
    Od: "Tomek" <n...@t...pl>

    > proponuję wysłać listami poleconymi, to bedzie dowód nawet jesli nie
    > otrzymasz zwróconych podpisanych kopii.

    ja nie chce podpisanych kopii tylko zwrotne potwierdzenie odbioru przesylki.

    Tomek
    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 6. Data: 2004-08-18 17:35:40
    Od: "Tomek" <n...@t...pl>

    > To pies ich drapał:-(

    nie do konca!!!! :)

    > Skoro PITa nie dostali niech się upomną

    tylko jak mi sie pojawi na poczatku roku kilka tysiecy ludzi i poprosi o pit
    to nie wyjde z dokumentow do konca 2006 :)

    > "Zwrotka" jest tylko kosztowna, a absolutnie nie gwarantuje zawartości
    > przesyłki

    kosztowna jest i owszem ale zawsze to jakas podkladka (na ktorej obalenie
    nikt z moich klientow jak narazie argumentow nie znalazl)

    > Zwykły list tak samo dobrze dojdzie

    dojdzie albo i nie dojdzie a ze zwrotka w wypadku gdy gosc zmieni adres to
    przynajmniej wroci i wiem co z tym robic. poza tym lapie sie tez do tego
    pare artkulow z kpa o doreczeniu przeszylki.

    pozdrawiam.

    Tomek
    t...@w...pl
    GG: 986254

  • 7. Data: 2004-08-18 19:30:31
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > dojdzie albo i nie dojdzie a ze zwrotka w wypadku gdy gosc zmieni adres to
    > przynajmniej wroci i wiem co z tym robic. poza tym lapie sie tez do tego
    > pare artkulow z kpa o doreczeniu przeszylki.

    polecony tez wróci w takiej sytuacji - wiec w sumie na jedno wychodzi. a
    skoro us
    przyjmuje za dowód potwierdzenie wysłania każdej deklaracji listem poleconym
    to myślę że Twój szef tym bardziej (jak równiez pracownicy) powinni to uznać
    za
    wystarczające.

    Monika
    gg 5452359

  • 8. Data: 2004-08-19 05:39:01
    Od: "Tomek" <tomek_pup@(usun_to)wp.pl>

    Dzieki ale niestety widze ze nie do konca mnie rozumiecic. pytania byly o
    takie:

    dzieki za szczere checi i pozdrawiam!!!
    --
    Tomek
    t...@w...pl

  • 9. Data: 2004-08-19 06:56:56
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 19-08-2004 07:39, Użytkownik Tomek napisał:
    > Czy sa jakies przepisy mowiace o odpowiedzialnosci pracownika
    > (odpowiedzialnego za pobieranie zaliczek i sporzadzanie PIT-ow) za
    > niedoreczenie tego druku???

    Coś by się znalazło, ale jeżeli wyślesz pita poleconym, to nawet jak
    rzeczony pit do adresata nie dojdzie to dupe masz krytą.