  • 1. Data: 2007-02-01 02:24:46
    Temat: Umowa zlecenie i VAT
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Wiem, że temat podpadania i nie podpadania pod VAT był wielokrotnie
    poruszany (co powinno być w umowie itp.).
    Jednakże mam pytanie, czy te "schody" zaczynają się dopiero gdy przekroczy
    się tą magiczną kwotę (bodajże 10.000 euro), czy też jest to nie zależne od
    kwoty umowy?

    Albo zadam pytanie inaczej, czy jeśli rocznie z tytułu umowy zlecenie
    mam roczny przychód 13.800,00 zł (1150 miesięcznie), to czy muszę się tego
    VAT-u obawiać i patrzeć co mam w umowie, czy też problemy zaczynają się
    dopiero przy przychodzie większym niż 10.000 euro?

  • 2. Data: 2007-02-01 11:54:17
    Temat: Re: Umowa zlecenie i VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Feb 2007, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > się tą magiczną kwotę (bodajże 10.000 euro), czy też jest to nie zależne od

    Jeśli nie jest przekroczony limit, to IMO sprawa sprowadza się
    w przypadku podatnika zwolnionego do prowadzenia ewidencji.
    Czyli trzeba samodzielnie spisywać na kartce kwotę brutto wystawionych
    rachunków (z datami i dla kogo), nie można bazować że "na koniec roku
    dadzą mi PITa to będę mieć" - bo ewidencja sprzedaży wynika z innej
    ustawy (o VAT).

    pzdr, Gotfryd